Norge Bloggen part 23

17/11
dags att fira. chefen kom o undrade igår om jag trivdes på br. sunde. det var dags att förlänga kontraktet igen mellan proffice o br. sunde. så nu har jag fram till november på papper oxå!! dom skriver bara kontrakt för 2 veckor i taget, men är lovad fram till jul av både lisa på proffice o jostein (chefen) om jag själv vill så ska nog lösa sig!!
i torsdags när jag kom till jobbet (började 12,00 denna veckan) så ville chefen ha 76 st L-350. vilket innebär en dryga meter långa och 35 cm breda betong platta kastas det lim på och därefter sätter man fast en "L" formad frigolit sak på, trycker på den 7-8 sek och sen ställer staplar upp skiten på en pall..
-inga problem chefen!!
-bra, för det är lite bråttom...
-okej, hur bråttom???
-ehm.. lastbilschaffisen står därborta och har redan tröttnat på att vänta....
underbart!!! alltid lika skoj att arbeta under press!!!!
dessutom kom det massa folk hela tiden och pratade med mig så fick inte chansen att testa min nya ide för att fördriva tiden under timmarna av limmande.. nämligen ljudbok!! har tänkt tanken några ggr förut men inte gjort slag i saken! men har kommit igång nu!! lyssnat igenom första boken, "fienden inom oss", av jan guillou. en mkt bra bok! tänkt o börja på "madame terror" nästa vecka. Dan rekomenderade den varmt!!

Dans extra jobb blir det nog ingenting av heller.. Han bryr sig inte om det.. Va väl inte så bra extra betalt att han ville gå tillbaka till typ samma jobb som han hade i Sverige. visst hade det väl blivit några extra tusenlappar i månaden, men hade bara varit för pengarnas skull o då e det kanske inte så lattjo... får väl se hur d blir med det... hade ju sökt jobb på jysk oxå. men tror inte fått nåt svar därifrån än..
annars tjatar chefen på hans jobb på honom att han ska stanna längre.. dom vill väldigt gärna ha kvar honom!! men han e väl mer och mer inne på lastbilschaffis som det verkar så hade väl inte tänkt stanna kvar ändå..

själv har jag blivit lite mer positiv till en fortsättning ändå.. kanske inte i ålesund men typ oslo kanske....
snackade med en tjej på brandförsvaret i laholm i måndags, hon blev jätteglad när jag sa att jag var intresserad av att bli deltidsbrandman.. men just nu sökte dom inte mer folk i laholm iaf hade precis anställt en kille.. men rörde på sig hela tiden så kunde när som helst dyka upp en ny plats.. sen e ju kruxet att man måste bo o jobba så man är klar på 4 min när larmet går.. och man måste ha en fastanställning.. och det har jag ju.. men inte så lätt att bara dra därifrån när plikten kallar.. så fan.. blir jävligt krångligt.. sen har jag blivit mer o mer sugen på att börja plugga till hösten.. ta tag i lärarutbildningen.. snackade med Björn, han pluggar i Linköping och det verkar riktigt schysst..
tror det mkt är att nu när jag kommit ifrån örta så har jag mer och mer kännt att det är dags att komma vidare.. örta har ju alltid bara varit en anhalt mellan gymnasiet och vidare utbildning.. börjar bli dags känner man...

Jan-Ove hade krockat med sin bil i helgen förresten.. kört en svnäng uppe bland fjällen. han skulle åka o hämta sin flickvän som skulle hem över helgen.. men snöade ju som fan i fredags. o lördags också för den delen..
hade vonterdäck men det hjälpe inte så mkt eftersom han inte såg snöpinnarna.. ( här uppe har dom fan svart/vita pinnar, fattar inte nyttan.. varför ha svarta pinnar??? visst bra kontrast mot vit snö en solig dag, men det blir ganksa mörkt om natten här.. och lyser inte typ orange bättre i allmänhet?? jaja.. detta landet)
hur som helst.. han såg inte snöpinnarna och missa därför när vägen tog slut.. upptäckte detta försent o panikbromsningen hade motsatt effekt så gick väl sådär med bilen.. han klarade sig utan en skråma, men bilen tog nog ganksa mkt stryk....
en annan konstig grej med detta landet som gäller i regel överallt man än kommer är att man har så lite plats överallt... vägarna är smala, pakeringplatser minimala, affärer trycker in så mkt skit dom kan på så liten plats som möjligt, på jobbet är det trångt trångt trångt typ överallt.. hade behövt ett till lika stort lager så det e plats med allt shit... så det är nåt allmänt med detta landet att snåla på allting.. trots att man ändå har ganska gott om pengar..
men men... jag klagar inte!!!

fint väder idag iaf!! får väl försöka ta sig ut nåt idag.. behöver inhandla lite grejer för kvällens fotboll!!
ska ju ändå fixa em platsen idag!!!
ha d bra!!
peace out

Kommentarer
Postat av: Sandra

absolut, jag är inte direkt känd för att vara så pigg av mig! :)
tycker jag också. inte direkt, men kom ju högre upp än mff. inget att skryta om kanske? tack detsamma!

2007-11-17 @ 14:49:28
URL: http://froggie.blogg.se
Postat av: Ida

Svar: Jag håller med på varenda punkt! Det konstiga är ju att de inte höjer ciggen särskilt mkt, men snusen minsann ska de ha skyhöga priser för! Varför? Okej, det är inte bra med snus heller men man får väl skylla sig själv om man börjar. Men att röka däremot, skadar även andra!

Dessutom hade de ju förbjudit kaffe också om det "uppfunnits" nu.

2007-11-17 @ 16:02:22
URL: http://daaarlingen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0