Norge Bloggen part 25

26/11
storbesök på bröderna sunde idag.. chefer från fabriker i resten av norge, danmark, sverige, tyskland, spanien och skottland.blev ganska spänd stämning på stället medans vi vänta på att dom skulle komma ner till oss på sin rundtur.. chefen gick mest runt och verkade allmänt stressad och uppjagad vilket smittade av sig på resten av oss.. lite som när man var liten och väntade på att tomten skulle komma med klapparna.. men inte lika positiv väntan.. jag och jan-ove höll på att städa inför storbesöket men chefen bad oss hitta nåt "jobb" att göra.. kom storchefen och såg att vi inte tillvekade nåt skulle det bli feta problem!! så kvickt!! hitta nåt o se upptagen ut!!
men va lugnt!! när dom väl kom gick dom bara förbi.. av hela högen höjdare var det en som hälsade!! en mer än väntat iaf!!! roboten som intresserade sällskapet så vi klarade oss utan några inspektioner!!
iaf idag... kommer ju en ny dag imorgon.. får väl se..
gott om snö har vi här oxå nu...
snöat rejält idag så ligger väl nån decimeter iaf här.. personligen är jag redan trött på snön som jag inte tycker gör någon nytta över huvudtaget... det enda skulle väl vara att det blir ljusare, men annars ser jag inget positivt med det... en halvmeter på julafton kan va fint men sen kan den försvinna o övergå till sommarväder istället!!!
både jag o Dan är överens på den punkten.. sofia däremot är helförtjust i snö och allt julstohej..
nä, håller fast vid att bästa med julen är maten.. jag o Dan har väl sådär dryga 4 kilo räkor kvar o käka upp (för att besvara din fråga Thomas;) nudlar o annan mestadels billigaste vi hittar... men.. att sen få käka julskinka, sill, jansson, köttbullar osv. osv i all oändlighet!! underbart!!!!!!!!!!!!!
julgodis, snaps o öl!! (ölen här börjar tryta förresten.. bara ett sista flak mariestad kvar nu, och det ska drickas med omsorg!!!!) hursomhelst börjar jul låtarna rulla så smått här och börjar komma i stämning lite grann iaf!!!

hittade förresten ett foto från jobbet som jag tog för länge sen när jag var uppe i taket o hängde...
litet inblick i min vardag!! underbar arbetsmiljö!!!
image8


övrigt.....
senaste nytt på västfronten är att jag har kommit på vad nya tatueringen ska bli!!!
knepigt o föklara så här på skrivande hand.. jobbar på att få fram en riktig bild på den...
men kan ju säga att det går på mottot "wine, women and song". fast liten egen tolkning såklart!!!

peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0