Norge Bloggen part 11

10/11-07
Så var vi enbart svenskar kvar i det norska huset.. atle, grethe och anette hänger i Sverige numera. Det är ju höstlov här uppe nu så dom åkte ner till stugan. Tog med sig hunden också så blev inte så många kvar..
sen försvann både marte och stine iväg på sina äventyr så nu e det bara besökarna kvar!! besökarna.. den gamla skräckisen.. det var länge sen.. kanske man skulle leta upp...
jobbet rullar på som vanligt.. ger jakob (hammarbyaren) lite pikar då o då nu efter helsingborgs fantastiska seger senast!! men det tåler han!! lärt mig lite mer hur jag ska göra nu för att inte få så ont i rygg o resten av kroppen efter 7 timmars oehört ensidigt jobb!! antar att jag börjar vänja mig lite oxå.. så gott att slippa gå halvt förlamad halva dagarna... underlättar ju ganska mkt att vara två som hjälps åt dessutom :)
chefen frågade mig igen idag om hur länge jag ska vara kvar osv. han vill gärna att jag stannar länge!! känns att man kommer in i arbetet mer och mer nu oxå. får nya arbetsuppgifter och även lite mer ansvar lr vad man ska säga.. idag packade jag och jakob vår första order helt själva! var en specialare med lite olika saker så fick veta vad som skulle med och sen var det bara att försöka få plats med allt på en pall.. blev ganska bra faktiskt!! jobbat själv sen vid en maskin större delen av dagen! så gott att få lite mer ansvar och oehört skönt att slippa limningen ett tag:) idag tror jag det var problem att få fram L300 och L400 som dom bitarna kallas som vi limmar! så var väl mkt därför vi fick göra annat.. men förhoppningsvis får jag förstätta göra lite annat emellanåt...

var och kollade en lägenhet igår som jag o sofia hittade i tidningen! Dan jobbade övertid så han kunde inte hänga med tyvärr... dock var det inte något gör oss... det var en källarlägenhet ganksa så centralt. lägenheten i sig var det kanske inget större fel på.. fanns väl två små fönster i hela lägenheten så hade fått köpa oss lite lampor men va fan... nä.. vi var där samtidigt som en tjej med en unge, så hade nog inte så stor chans.. 3 unga svenskar i en liten lägenhet några månader eller en mamma och ett barn under garanterat längre tid.. inget svårt val kanske...det stora problemet var väl sen att man var tvungen att skriva kontrakt på minst 12 månader... lite lång tid för oss kanske... så det blev inget med den... men.. nya tag!! imorrn är det dags för en ny visning!! se vad det är för ställe!!

idag har det fan regnat hela jävla dagen... riktigt illa!!! samtidigt hänger moa nere i brasilien med henke och imorrn drar resten av familjen till egypten.. för några dagar sen var vi väldigt långt hemifrån! snart är vi dom som är närmast hemmet i genevad.. familjen hagström utspridda på 3 olika världsdelar!! det trodde man fan inte!! :)

peace out!!!!!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Så är det att vara i Norge, men vi har höstväder här också. Håller tummarna för att ni får en lägenhet snart.
Kram till er alla
Mormor o Thomas

2007-10-11 @ 23:19:41
Postat av: Linda

Tjena!!
Ni jobbar och sliter era stackare när resten av familjen ser världen.
Snart är det vår tur. Om en månad åker vi!!
Hoppas ni har det bra allihop. Sköt om er.
Kram Moster m familj!

2007-10-13 @ 09:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0