Norge Bloggen part 12

14/10
börjar med att tacka för alla kommentarer och hälsningar!! jätte skoj o se att folk läser bloggen och att vi inte är helt bortglömda där hemma :-)
är just hemkommen från en bekant till familjen här. hon hade ett kylskåp som hon hade tänkt slänga men nu kunde vi få det istället!! så jag o dan plocka ur alla grejer ur bagaget på Forden och körde och hämta det!! litet gammalt rött kylskåp med ett litet frysfack! passar oss perfekt!!
vad har annars hänt senaste dagarna... i fredags var vi o kollade på en lägenhet.. var kanske inte i tipptopp skick.. men helt okej!! hade en hyfsat stor inglasad balkong som var överlägset bäst i hela lägenheten! annars inte jätte mkt o hurra för kanske... men återigen gick vi på en nit.. blev inget där heller!! var väldigt många intresserade tydligen.. ett stort problem för oss är att vi är tre! en jävligt dålig siffra när man söker lägenhet.. hon som hyrde ut lägenheten blev typ chockad när hon fatta att vi skulle bo där allihop!! "men.... men vart ska ni sova??? det finns ju bara ett sovrum"
tror vi får köra en liten fuling hädanefter.. typ att två går dit o söker lägenheten.. sen om vi får en så kommer den tredje dit och bor mer som gäst.. men man förstår ju själv hur dom som hyr ut tänker..
hade jag haft en lägenhet att hyra ut hade jag inte valt tre ungdomar från danmark som ska sova på madrasser i ett litet sovrum. dessutom när det är osäkert hur länge dom ska stanna.. hyr i 2-3 månader o sen drar dom!! så vi har väl oddsen emot oss så att säga.. men men.. kämpar vidare!!!
Hon som vi var o tittade hos nu senast tänkte ju hyra ut under längre tid! hon skulle börja plugga så hon hade nog räknat ut exakt hur länge hon skulle hyra ut! sommaren 2009, lagom till hon slutar plugget antagligen...
frågan är bara vem som hyr en fullt möblerarad lägenhet i typ 2år.... dessa norrbaggar..... jaja!! nu har vi en kyl iaf! köper oss en spisplatta också så har vi köket klirrat!!

Lördagen började med lite sovmorgon innan det var dags för extra jobb!! har kommit på att eftersom Br. Sunde betalar en fast summa till Proffice varje månad så skiter chefen i när vi jobbar! vi började elva, vilket gjorde att vi hade 50% extra första timmen och sen var det 100%! men är ju proffice som betalar våra löner så han skiter ju i vilket!!:D gott!!!!!! gillar chefen mer och mer, riktigt skön gubbe asså!!!
jag o jakob var där själva större delen av dagen.. var inget större behov av jobbande utan vi frågade om det behövdes nåt gjort under helgen och då sa jostein(chefen) att ville vi jobba så kunde han nog hitta nåt till oss att göra!!
så ställde mig vid maskinen och började mata frigolit plattor som maskinen sen fäster en duk på och som vi sen staplar på en pall. svårare är det inte:) vet inte om det beror på att jag blivit lite mer arbetare nu men har börjat lyssna mer och mer på bruce springsteen igen! Born to run går ständigt i hörlurarna på jobbet numera!!!
tyvärr så stannade maskinen helt plötsligt.. ingen av oss fattade varför.. pilla o krångla med allt vi hitta ett tag innan vi fick ringa chefen! han gav massa tips på vad vi skulle kolla men ingenting hjälpte.. så tillsist sa han att han skulle komma ner o kolla på skiten!! precis efter jag lagt tog jag ytterligare en titt på alla knappar som fanns där vid kontrollen.. lyckades räkna ut problemet och ett knapptryck senare var maksinen igång igen och spann som en katt!! kanske inte som en katt.. låter mer som ett haltande ånglok lr nåt,.. men den funka iaf! chefen blev glad att han slapp åka ner till jobbet och vi fortsatte vårt slit!! ett par timmar senare tackade jag för mig och drog mig mot kyrkjehaugen 1 igen! hade ett tag planer på att gå ut och testa nattlivet i Ålesund ännu en gång.. men övergav dessa planer och istället blev det film, mariestad och wiskey vilket ju aldrig sitter fel!

idag har det inte hänt ett dugg.. var väl nu när vi pallade oss iväg och hämtade kylskåpet som var det första och enda vettiga vi har gjort idag.. men behöver nån sådan dag också ibland..
börjat fundera på vad som händer iframtiden.. vi ska ju ehm en sväng till jul har vi bestämt. men vad ska vi göra efter jul... sofia ska stanna kvar i laholm har hon sagt, Dan vill åka upp hit igen. personligen vet jag inte hur jag ska göra... finns för och nackdelar.. stanna kvar hemma i södra halland och gå tillbaka till Örta, börja bestämma mig för vart jag ska plugga, kanske läsa upp nåt ämne som jag fattas, fixa egen lägenhet, kompisar och familj o allt igen.. eller åka upp igen med Dan! vi har jävligt kul ihop och tror vi skulle ha fortsatt kul ihop, tjäna mer pengar än jag gör hemma och jag trivs bra i stan allmänt!! får man en schysst liten lägenhet oxå hade det varit riktigt skoj!!
jobbet funkar ju, men stora anledningen till att man pallar med tristessen där är ju att det finns folk i ens ålder som man kan snacka och skoja med! men både jakob och jan-ove som jag kommit bäst överens med och jobbat mest med kommer sluta efter nyår, jakob drar till costa rica och jan-ove börjar lumpen.. men kanske kan hitta nått nytt jobb ifs som är lite roligare.. typ i en affär lr nåt tror jag hade vatt skoj... har ju ett jobb nu som funkar så är ju ingen kris än iaf!! rullar ju in pengar iaf liksom :D
nä, får ta en rejäl funderare med vad jag ska göra med livet!! börja plugga till hösten eller vänta ännu ett år till??
vill jag bli lärare?? finns det nåt annat yrke där ute som jag inte har tänkt på att "fan, det skulle vatt kul o jobba med"
finns det nåt mer jag vill göra innan jag börjar plugga och binder upp mig fullständigt???
fundera fundera fundera fundera.....

peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0