Norge Bloggen part 16

24/10
2 månader till julafton! längtar redan efter julmusik och julskinka! måste ju vara ett tydligt tecken på att man börjar bli gammal när man inte längre bryr sig så mkt om julklapparna. oj oj oj....
serverades norsk "julemiddag" här hos familjen solheim idag. missade den tyvärr eftersom jag jobbade istället...
tar det från början..
Jakob drog hem till Sverige i lördags, och i månadags kom hans ersättare! en jävligt speciell kille... 25 årig pappa från chile, men som bott i norrköping så pratar svenska, dock inte varit där på mkt länge eftersom han sedan ett år tillbaka har en frisörsalong i chile. verkar inte som det går så bra för honom där nere dock eftersom han måste åka till norge och jobba.... har tydligen en flicka på 2 år, men verkar inte ha sådär superbra kontakt med henne och mamman.. han visste inte om dom fortfarande var ihop eller inte... lyckat...
mesta tiden har han hörlurar i öronen på högsta volym så han hör inte när någon pratar med honom:) däremot brister han lite då och då ut i "sång" som ekar över typ halva bygget!! hans favoritsamtals ämne är rast. underar konstans när det är rast, så fort någon bara går i riktning mot fikarummet tror han det är rast...
jaja... en ganska mysko "fyr" som sagt.. se hur länge han blir kvar...
i måndags var det normal arbetstid, snackade emd lisa på proffice så nu är allt fixat emd bankkonto, pers. nr, skatte kort osv osv. så nu är jag redo för att ta emot lön!!!!:)
Tisdag fick jag reda på att kvällen innan hade roboten lagt av.. den står för ganksa stor del av produktionen av det vi gör och eftersom det redan är ganksa tomt på lagret så blev det lite kris att få ihop till alla ordrar som skulle ut.. resultatet blev att jag (som först bara tänkt jobba över nån timme) blev kvar till klockan 22. Låååång dag!!!
Blev inte mkt bättre idag.. kom till jobbet vid 9 (tog en timmes sovmorgon, vilket var okej) roboten fortfarande totalt död så blev kvar till 22 idag med... Lååååång dag.. men bra betalt iaf:) och pizza i massor fick vi oxå!!

annars då.. lägenhet verkar snart lösa sig förhoppningsvis... har nu under dagen dykt upp massa lägenheter som vi väntar svar från, både Sofia och Dan har via folk på jobbet fått tips på lägenheter som vi nog kan ha bra chans på!! ska på visning imorrn, (100 kvadratmeter stor lya inte långt härifrån vi bor nu) så förhoppningsvis ska den biten lösa sig ganska snart!!!!
funderar vidare på vad jag ska göra med min framtid, nästan helt övertygad att bli deltidsbrandman.. men ska kolla upp lite mer om utbildning och sånt som jag inte har hittat svar på än... ska se om jag finner tid nån dag så ska jag ringa en snubbe på Lahoms räddningstjänst som tydligen har lite hand om utbildning av deltidsbrandmän... höra lite hur allt funkar... se om man kan kombinera lärarutbildning o brandis på nåt sätt eller hur jag ska göra för o bli både och... får väl se om jag blir lite ledig nåndag nu snart.. kommer bli mkt extra jobb för att kunna fylla upp lagret igen förstod jag på chefen...
men men... dags o sova lite... om 8 timmar står man o limmar dom satans frigolitbitarna igen... se hur lång morgondagen blir:)

peace out

Kommentarer
Postat av: Björn

Jaha du kämpa på med dina limpistoler Var glad att Norge inte är med i EU (arbetstider).......Ha dé

2007-10-25 @ 21:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0