Norge Bloggen part 17

26/10
jaha.. vad har hänt dom senaste dagarna... det har varit jobb, jobb och ytterligare jobb..
igår började jag 8. höll på att få en mindre container (typ 2,5 gånger 1,5 meter) i huvet. jag och min nya kära arbteskamrat (blir bara underligare och underligare för varje dag) skulle tömma den efter att vi sågat upp frigolit bitar i vår feta såg! upp på en truck o ut till den stora containern som vi slänger alla rester i. tömde ut allt vi skulle och därefter kollade jag några plattor som låg brevid den stora containern eftersom vi behövde sådana plattor till när vi skulle limma!! plötsligt hör jag en fet jävla smäll och ser den mindre containern komma studsande emot mig. men ung och rask som man är kunde jag med ett halvt steg tillbaka se den stanna precis framför mig.
kära kollegan tänkte backa tillbaka med truck och container vilket ju var helt rätt tänkt!! dock istället för att sänka ner den så lutade han den så långt fram så den ramlade av gafflarna och studsade iväg.. varför han lutade den framåt är det ingen som vet.. hursomhelst.. hjulen på containern sprack så den har rullat färdigt, men annars ingen större skada skedd!!
senare kom min kära chef.. han undrade om jag kunde skuta vid 14 för att sen börja vid 22 igen och jobba natten fram till kl 06. inga problem svarade jag!! limma nån timme till och sen hem för att försöka sova lite inför nattarbetet.
lättare sagt än gjort... fullt ös i detta huset så blev inget sovande här inte... men har ju varit vaken hela natten förut så var inga större problem! gäller bara att komma förbi den första tröttheten. den som brukar komma efter ett, två nånting. då man är van vid egentligen somna.. kommer man bara förbi det så är det ingen fara!! hade kunnat jobba några timmar till!!:) men åkte hem, sa hej till Dan som precis hade gått upp innan jag gick o la mig..
sov en dryga 5 timmar innan det var dags att gå upp o göra sig redo för jobb igen! jobba sen fram till 20,00 ikväll.
så man blir lite trött! men imorgon har jag sovmorgon iaf!! börjar inte jobba förrän 10 imorrn!! får väl se om chefen vill att jag ska jobba söndag oxå.. fanns tydligen en risk för det påstod Mike på jobbet...
får väl se... inte jätte sugen på att jobba söndag.. vi ska nämligen ut och fira imorrn kväll!!
eftersom vi nu har fått en lägenhet!! blev den stora lägenheten som jag nog har skrivit om tidigare.. ligger ca 15 min promenad här ifrån där vi bor nu. en villa som är delad i 2 lägenheter. vi ska ha övervåningen! (100 kvadrat ca, så nu kan det iaf inte bli avblåst för att vi är för många som ska bo där:)
ska skriva kontrakt och sånt i helgen är det sagt, och efter det var det fritt fram att flytta in tydligen så det är riktigt gott!!! sååååå skönt att äntligen få något eget.. dessutom har sofia nu bestämt sig för att stanna kvar till jul!! nu när vi skaffat egen bostad:) mer info följer snart!!
trevlig helg!!

peace out

Kommentarer
Postat av: Björn

Var rädd om dig så du har nytta av alla pengarna!!
Lycka till med lägenheten, äntligen!

god helg boys!!

2007-10-27 @ 16:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0