Norge Bloggen part 2

070918
jaha.... är tredje veckan igång här uppe..
ger en lite resume på vad som hänt senaste tiden.
dagen efter vi kommit upp ringde dan på en annons, fick då besked om att skicka in en ansökan med cv så får vi se.
nån timme efter han skrivit ringde dom upp. han blev kallad på intervju dagen därpå. och på torsdagen gjorde han sin första arbetsdag. jag skickade in min ansökan ca 30 in efter dan fått besked, men jag fick svaret att dom skulle kalla till intervju inom 2 veckor efter att dom gått igenom alla ansökningar. enligt dan tycker gubbarna på jobbet att jag ska komma och jobba iaf eftersom dom behöver folk. skit i chefen ungefär!! verkar som alla hatar honom mer eller midre...
hur som helst... har gått typ 2 veckor så förhoppnigsvis hört jag av dom snart.... Dan verkar poppis där iaf så har väl hyfsad chans förhoppningsvis..
Sen har det varit sökningar på löpande band. skrivit upp mig på några bemanningsföretag som skickat cv vidare till olika ställen. pratade med en tjej från manpower som va sådär riktigt norsktrevlig! större delen av folket här är väldigt trevliga och artiga. hade iaf ett jobb på ett lager som hon skicka mitt cv till så väntar svar därifrån, har snart skickat till så mkt folk att jag vet inte vilka jag har sökt till och inte : )
väntar och väntar och väntar.. börjar tröttna på och vänta nu.. sen om vi får en lägenhet snart får jag väl gå runt på alla ställen i närheten och "sälja mig "..

Lägenhet då.. satte in en annons i tidningen. vi har upptäckt att det är mkt mer vanligt att man köper lägenhet här än och hyra.. och vi har ju inte sådär en miljon över och köpa en lägenhet för så begränsar ju lite för oss... sen måste vi ha hyfsat stor, är ju 3 pers som ska bo där och dessutom måste vi ha möblerat vilket inte heller är jätte vanligt.. men ringde en snubbe nu precis faktiskt som hade nåt o erbjuda. tror det är typ källare som han gjort om till lägenhet som han sen hyr ut. ganksa vanligt här uppe att man gör så. renovera källaren, släng in litet kök och fixa en toa så hyr man ut den sen. så den ska vi o kolla på i eftermiddag!! trivs mkt bra här hos vår mya familj men vi vill väldigt gärna fixa nåt eget nu.. hade varit ritkigt skönt att ha ett eget ställe faktiskt.. så hoppas på den lägenheten.. men får väl se vad det är för nåt...

peace out!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0