Norge Bloggen part 7

Igårmose ringde Lisa från proffice. "hej Tim, kan du jobba idag?" jo men visst svarade jag.
"bra, har ett jobb på ett lager till dig, lagerarbete och produktion, 2 veckors provanställning o funkar det bra så kan du nog ha jobb där fram till jul!! jag skickar ett sms med adressen så e det bara dra dit!!"
lite frukost och ett mottaget sms senare var jag på väg. inga större problem o hitta dit, in i receptionen. hon ringde ett samtal och skicka mig vidare ner till byggnaden där lagret jag skulle vara på låg. knackade på och möttre Justein, chefen!! riktigt trevlig gubbe det där!! fick lite kläder och ett skår o sen var det ut o jobba direkt!!
jobbat 5 timmar igår o 8 timmar idag och det är officiellt kanske ett av dom tråkigaste jobben i världen..
igår och idag har min huvudsyssla varit att limma fast en ganska stor träbit på en större frigolit bit. den stora frigolitbiten sågas sen (provade jag på idag, i typ 30 min kanske) sen tar man två bitar av dom man sågat itu och sätter ihop igen så det bildar ett hörn( typ som man som skydd när man fraktar t.ex. fönster o sånt)
har sågat lite och även limmat och hammrat ihop små biter under korta perioder idag och igår men huvudsysslan har varit att limma fast en stor träbit på en större frigolitbit.. lika kul som det låter...
men ändå okej, ska försöka fixa fram så jag har musik o lyssna på undertiden jag står där o jobbar så blir det iaf lite roligt.. jobbigare är att eftersom man gör samma rörelser hela tiden så sliter man ganska mkt på framför allt armar, ben och rygg.. ont i händerna och underarmarna efter allt tryckande(måste ju pressa ihop bitarna så limmet fäster), står upp hela tiden så trött i benen o ont i fötterna som fan.. ont i ryggen av att stå och lyfta mkt... men ska inte klaga!!! positivt är väl att man jobbar med magmusklerna oxå när man pressar ihop delarna:) alltid bra!!
där e en kille i min ålder som jag jobbar mest med  (Jan-ove lr nåt sånt) verkar lite speciell.. men han e helt okej. har typ inga intressen alls så lite svårt o prata med honom dock:) jobbade även med en annan kille idag (Thomas) några år äldre än mig, men han va riktigt schysst!!  stora problemet där e snarare att vi har lite svårt att förstå varandra ibland..  han har jobbat där lite längre oxå så han e inte så noga att limmet ligger rätt o så.. mer bara kasta på lite här o där!!  lite mer chilla, no stress!! ska jobba extra 5-6 timmar på lördag med han, limma på så bra det går!! bra betalt iaf!!
så.. nu har jag ett jobb iaf.. söker väl vidare efter nåt bättre, och nåt som ligger bättre.... går dåligt med bussar dit ut.. men löser väl sig.. kasnke hittar värsta lägenheten typ 100 m därifrån lr nåt!!

va o kolla på en lägenhet idag förresten! riktigt fin va den!! låg i typ den brantaste backen jag varit med och med en underbar utsikt!! nyrenoverad, tre rum, vitvaror fanns det, uteplats m.m. tyvärr så var det ganska mkt folk som var ute efter den dock... så vet inte hur stor chans vi har på den.. men hoppas hoppas!!!!

peace out!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Björn

Ja ja klaga inte
du har betalt för limning.Roligt att läsa dina vedermödor. Kämpa på!

2007-09-27 @ 21:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0