Helsingborg, röd och blå!!!

Adama??? Razak??? Skully??? Vem blir första man att lämna HIF för ett läckert proffskontrakt?? Kanske svaret är Christoffer Andersson...fortsätter han så som han spelat sina två senaste allsvenska matcher lär han snart dra på sig extra uppmärksamhet!! artikel: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/article2163848.ab

Helsingborg klarar av sin premiärmatch riktigt bra!! Hör inte till vanligheterna och är verkligen behövligt!!
Visserligen var det mot ett förmodat bottenlag i allsvenskan, men var på "dörrmatta" och är det nån gång en nykomling är som farligast så är det i första omgången!!
Efter första matchen ser det alltså ljust ut!! Får bara hoppas att det håller i sig resten av tiden. Bosse verkar ha fått ordning på truppen och hamorni i laget. Att man dessutom börjar få lätt överflöd av grymma spelare på en del platser är ju inte heller något negativt.. Skully vet man inte riktigt var man ska göra av... Jag hade nog föredragit att spela honom som mittback. Efter Granqvist utlåning går ut blir det ett nytt mittbackspar med unga Ekstrand och Skully himself!!! Dessutom kommer möjligen Maringa tillbaka från sin utlåning till Italien, tror inte det finns någon som vet riktigt vad som händer där nere.. inte ens han själv... Men är ju oxå ett välkommet tillskott om nu inte Chansa fortsätter göra bra ifrån sig..

Svenska mästarna tungt mot Malmö. Visserligen ska man inte dömma ett lag efter första omgången och jag tror ändå det lär sluta med IFK framför MFF mot slutet.. Malmö har helt enkelt inte lika bra och bred trupp som IFK.
Norrköping-Djurgården var enda matchen jag fick möjlighet att följa några minuter iaf.. Jobbar ju som vanligt annars... Gjorde hyfsat ifrån sig det jag såg.. Märkte att dom var lite nervösa, nykomlingar mot Djurgården som ändå får ses som ett topplag och möjlig utmanare till dom ädla medaljerna. Men dom kommer snart igen!! Ska jag flytta till Linköping måste ju Norrköping klara sig kvar några år till iaf så jag kan få se lite rejäl fotboll någon gång om året iaf!! :-)

Hur som helst.. Allsvenskan är äntligen igång!!! HIF gjorde bra ifrån sig och det gör ju inte att man längtar mindre till söndag kväll... Helsingborg-HBK, kommer hösten utklassning upprepas??? Jag tror och hoppas verkligen dom håller i sitt goda spel.. Annars blir det tugnt på jobb... Lär man få höra från både personal och ungdomar..



Peace out!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0