Linköpingbloggen del1

10,45 fredagen den 15 augusti bar det så iväg.
Bilen brummade nerför gatan för sista gången, med mig som förare iaf. Djupare in i okända marker tog hon mig.
Slutmålet var tydligt men ändå så oklart. Efter timmars kämpande kände jag att slutet var nära!!
Vättern var passerad, Mjölby likaså. E4 tycktes aldrig finna sitt mål förrän det slutligen gav ett tecken på att jag närmade mig!
Så tillsist kom jag fram. Efter att ha hittat en parkering tillsist kom jag så iväg för att hämta min nyckel till vad som skulle bli mitt nya hem den närmsta tiden.
Nyckel, ännu lite papper så var jag ännu ett steg närmare slutmålet.
Jag tog min in i byggnaden, upp för trappan och fram till rätt dörr för min avdelning. Blir en väldig massa dörrar att ta sig igenom,vilket jag inte minst blev uppmärksammad senare när alla prylar skulle upp. En ytterdörr för att ta sig in i huset. En dörr för att ta sig in i korridoren och slutligen en dörr för att ta sig in i rummet. Med ytterligare två dörrar. En till toaletten och en till själva rummet. Vilket enligt mig känns ganska överflödigt med totalt tre dörrar på 18 kvadrat...

Knackade på hos en granne vilket visade sig vara en cool tysk. Hade varit här en vecka och studerade just nu det svenska språket inför nästa kurs. Gick väl inte jätte bra....
Hjälpte iaf till och bära upp alla jävla grejer jag släpat med.. Man behöver inte så mkt när man bara bor i korridiors rum men det blev ändå en sabla massa saker... Tackade slutligen för hjälpen och gav han en öl som tack! Han blev glad för detta och passade samtidigt på att ge en känga till svenska staten och den alkohol politik som drivs. Jag var inte sen att hålla med honom.

Börjat installera mig i det lilla rummet. Knepat ihop min cykel igen varefter jag tog mig en sväng och hittade tillsist Hemköp där jag införskaffade lite proviant för kommande kväll och följande morgon.
Så här sitter jag nu, har lite kvar att packa upp vilket blir kvällens aktivitet. Trött som få efter en lång dag så blir en allmänt lugn första kväll i Link the city!!!
Ha d gott!!!!


Peace out!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0