Linköpingbloggen del2

Söndagkväll, imorrn börjar allvaret. Haft besök av halva familjen igår/idag. Fick upp lite saker jag inte fått med mig i min kära tropico. Fått ordning på lyan så tillsist. Även hunnit med en sväng till IKEA för minska ner boytan i min 20 kvadratare.
Willys dessutom för att fylla upp mina hyllor i köket. Tror jag just nu är ledare i mest fyllda skåp här i korridoren.
Korridoren är en härlig blandning människor från skilda delar av världen.
2 coola snubbar från Sudan. Den ena en läkare som vidgar sina kunskaper och pluggar lite till här i Sverige, och den andra läser lite fysik och data o sånt... Inte helt med alla gånger på deras engelska men trevliga iaf!!
En kille från Vietnam som kallar sig Tom. Sa sitt riktiga namn, men tydligen är det inte bara jag som haft problem att uttala det så han kallar sig kort o gott Tom.
En cool snubbe från Tyskland. Första kontakten här i Linköping och verkar vara en riktigt trevlig tysk. Läser just nu svenska som förberedande för kommande kurser. Tveksam hur det går för honom dock... Enda svenskan han sa var "skååål" när jag bjöd honom på en öl efter han hjälpt mig tömma den överfyllda bilen...
Slutligen så två tjejer från Sverige, Lina hette den ena som ska läsa civilingenjör. Trevlig stockholmsbrud som verkar allmänt pigg o glad av sig.. Den andra tjejen har jag inte träffat än, men ska väl lyckas träffa på henne oxå nu snart....
Som sagt en härlig blandning folk som jag säkert ska komma bra överens med!!

Lyan är som sagt gankska liten, 20 kvadrat. Men ändå välplanerad och helt klart tillräckligt!! Kanske inget man fixar i 4 år men än så länge trivs jag jättebra och känner inte att jag har bråttom härifrån.. Visserligen har jag bara bott här 2 dar så får väl se!! Men ska nog bli bra!!!

Fått lite kvick inblick över staden och universitetet också innan genevadsfamiljen drog. Samling nere i stan imorrn bitti så gött att veta hur huset ser ut iaf :) Blir väl jag och iaf 400 till som letar sig ner till samlinglokalen. Efter lite samling och avprickning tar så nollningen vid. Indelade i grupper tar vi en lunch i vår nya hemstad. Efter lunchat utlovas rundvandring i stan och universitet. Lekar och allmänt trams antar jag är att vänta och möjligen nån form av alkohol intag möjligen....
Senare på kvällen vankas mer lekande och avslutningsvis spökvandring i nån park...

Så fortsätter schemat från morgon till kväll med diverse aktiviteter! Från mkt seriösa till förmodligen så långt ifrån seriöst man kan komma....
Kampen kan börja!!!!


Peace out!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





Kommentarer
Postat av: Björn

Ja visst blev det bra med lampor o mattor osv.

Bara gardiner kvar.... sedan så .....

Tack för i helgen och att vi fick se lite hur du har det och kommer att ha det.

2008-08-18 @ 22:26:21
Postat av: moster Linda

HEJ!



LYCKA TILL MED STUDENTLIVET!

KRAM MOSTER M FAMILJ

2008-08-18 @ 22:50:33
Postat av: Mormor och Thomas

Hej

Kul att du har börjat blogga igen.Vi vill önska dig lycka till med 0-ningen och hoppas att den går civiliserat till. Sedaan börjar allvaret och vi önskar dig lycka till med studentlivet både allvaret och festerna.

Kramar från oss !

2008-08-19 @ 18:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0