Linköpingbloggen del3

Nån timme över så hinner uppdatera bloggen lite. En sammanfattning på veckan så här långt.
Började så i måndags med upprop. Platsen va ju då inte på campus utan istället nere i stan. Verkade inte vara så svårt att hitta så trampade glatt iväg förbi hus och längs gator och torg. Desvärre blev det inte riktigt som jag tänkt och när jag såg mig närma mig ett industriområde med allt högre fart misstänkte jag att jag var fel på det..
Hur som helst hittade jag rätt och lyckades skriva in mig på rätt ställe och allt.
Efter lite välkommstal av diverse viktiga personer gick vi ut till våra faddrar som ska hjälpa oss att komma in i studentlivet.
En luch på stan följt av rundvandring på campus med lekar och massa trams. Trevligt gäng och massa info.
Kvällen avslutades med spökvandring i en närliggande skog. Fullt med folk som gömt sig bland buskarna och hoppade fram när man minst anade det!!!

Tisdagen innebar första föreläsningen. Mötte upp några av killarna i gruppen och trampade ner till stan igen där vi skulle vara även idag. Installerade oss bland de och lyssnade koncentrerat på mannen på scen som föreläste om språkets makt... Verkade lite konstigt eftersom den styrelse som håller i alla trådarna i nollningen var där. FOUL kallade och känns igen på speciella klädsel och robotliknande sätt.
Men föreläsningen drog iallafall igång. Efter en stund började en kille på andra sidan salen fråga massa frågor om väldigt konstiga saker.. Lät mest som han ville verka rolig inför polarna. Inte speciellt uppskattat bland övriga studenter.
Efter diverse kommentarer m.m kom FOUL upptravande på scen och kallade fram killen.
Det avslöjades då att han var en såkallad fusknolla som infiltrerat oss nollar och var egentligen en fadder. Detta ledde till misstankar om att fler personer var så kallade fusk-nolla. Detta märktes också senare på kvällen under vår första sittning. Sittning med ärtsoppa och punsh är tydligen en mkt gammal tradition för lärarprogrammet även om man äter soppa eller inte så var det iaf något man inte fick missa!!! Tryckte ihop oss alla (dom flesta iaf) nya lärarstudenter i ett gigantiskt tält. Underhållning och mkt god stämning som steg med att ölen i baren flödade. Där avslöjades ytterligare 2 faddrar som vi misstänkt.

Onsdagen kom så den (hittills) största händelsen. Föreläsning på förmiddagen. Hem till lyan och en timme senare var det förfest hos en av faddrarna med singstar och sen på kvällen var det Münchenhoben!!
En gigantisk ölfestival där biljetterna ryker fortare än kvickt. Millencollin på scenen och närmare 6000 festglada studenter framför omringade av öltält!! Ölen flödade ännu mer denna gång och dom som hade tur kom hem med en munchenhoben sejdel.  Rejäla glas med innehållande en liter öl som desvärre tog slut tidigt.
Sämre avslut på kvällen dock när jag upptäckte att nån hade tatt min cykel. Vad man ska ha en låst cykel till vet jag dock inte men den var iaf inte där jag ställde den. Så fick bli att knalla hem och sen knalla bort till campus dagen efter för lektion och sen leta cykel. Var inte så farligt utan den stod längre ner längs vägen. Bara nån som släpat med den 100 meter och sen ställt den där mot ett träd.. Nyttan förstår jag inte men vad gör man inte för att glädja!!!

Träffat min tutor(lärare) och haft lite lektioner med nya klassen. Jag lyckades komma utan nån från min nollegrupp.
Så¨det var 25 nya ansikten igen och nytt folk att lära känna. Men verkar vara tevligt folk det också!!!
Igår var det lite lekar som vanligt, öl o grillat till det (som vanligt). Väldigt dålig uppslutning från vår nollegrupp dock. Så efter nån timme drog vi hem till en av faddrarna och förfesta där i väntan på att dom andra skulle komma.
Fick ihop ett gäng tillsist och efter allmänt förfestande frog vi till HG, Herrgården. Utestället här på Ryd där jag bor.
Inget jätte ös där, men trevligt sällskap och en bra kväll :-)

En väldigt kort sammanfattning av de stora grejerna denna veckan. Pluggandet börjar komma igång på allvar och nollningen är typ halvägs... Inte mkt tid över till vila eller nånting utan fullt ös från morgon till kväll. Men är sjukt kul och jag är ruggit glad att jag får vara med om detta!! Massa härligt folk och alla med öppen och glad inställning till det mesta.
Nu ska jag vidare. Har lite och fixa innan det är dags att rulla iväg igen till samling med folket för nya äventyr!!!


peace out!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Björn

Det är bra kör på bara mycket ska hända på desaa 4 år..så det gäller att inte missa något....

2008-08-23 @ 13:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0