Linköpingbloggen del4

Rapport från en etta i ghettot.
För två veckor sedan satt jag i min lilla bil o brummade norrut mot okända marker.
Från en by på dryga 600 invånare till en stad med ca 140 000 invånare. Känner inte en käft och hittar noll och ingenting.
Nu är bilen såld, jag lär känna folk här o där och jag hittar till campus iaf!!!
Igår var avslutningssittning. Finmiddag med trerätters, underhållning i massor och snofsigt värre!!
Men tidigare i veckan har vi hunnit med en hel del annat också. Lek vidare, guldruCet är ännu en klassiker bland lärarstudenter. Alla drar ut i skogen och har galna tävlingar... stafett över en pressening med såpa, äpplen i hinkar och sockerbitar i mjöl och bara sånt shit... helt galet, men sjukt kul!!! Att dessutom vi vann hela skiten gjorde ju inte saken sämre. Sen har det varit tacokväll, gycklarfestival och allmänt festande!!!
Testat på innerstan också, mkt folk. Men valde nog inte rätt ställe för simpla studenter som vi.
Efter att ha vant sig vid studentpriser var drinkarna heller inte något man gärna la pengarna på....
Men men... va en trevlig kväll det också!!!

Nu är man alltså officiellt en etta och plugget börjar på allvar. Har lektion på tisdag igen. Då ska vi ha läst en bok och skrivit 3 sidor om vad vi har lärt oss. Sen är grejen att man ska skriva akademiskt som dom säger.. Så får väl se hur det blir med det... Får börja med att fixa min skrivare så jag får ut vad jag nu kommer skriva....
Den rackaren vill inte riktigt funka som jag vill.... Får krångla vidare med den....

Dags för lite käk!! Kommer utförligare rapporter så småningom!!!
ha d gott!!!


peace out!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0