Semester!!!

Semstern är igång!! Varit ledig i närmare bestämt en vecka.
Onsdagen började med onsdagsklubben. Lite förfest följt av förmodligen sista utgången i Halmstad på ett bra tag!!
Inte den bästa kvällen, men som vanligt så var förfestandet kul. Träffade lite folk man inte sett på länge så var najs!!
Torsdag innebar en liten nätt tripp över landet till östkusten.. Vi var 6 pers som hyrt en stuga i Västervik.
Är lite folk som drar iväg åt olika håll i höst så lite sista svängen med gänget.. Även om vi fattades en del...
Inte speciellt mkt folk på campingen och vädret hade väl lite att önska... Men va fan... Vi drack öl än ändå!!
Träffade en familj från Tyskland förtsta kvällen. Riktigt bra ös på dom!! La ribban högt så gick väl närmare 2 flak den dagen..
Förra sommaren när vi besökte Västervik under vår roadtrip var det under visveckan och då det är som mest folk i stan och på campingen. Fullt ös då!! Hade väl därför lite väl höga förväntningar på stämningen där.... Inte lika bra ös som senast men ändå hyfsat party där..
Märkte ganksa snart dock att så var inte fallet... Barnfamiljer åt dom flesta hållen och knappt halvfullt... Antar att vädret spelade in och mångas semester är slut.. Men ändå.. God mat, rejält lager öl och drinkar med gott sällskap så då kan man inte klaga!!!

***********************


Gårdagen så var det fotboll som gällde!! Från ögonblicket man vaknade var det uppladdning som gällde!!!
HIF tröjan på och satt o fikade med mor o syster. Väntar in farsan för o börja planera kvällen.
Det knackar på dörren o nära på hela jobbet står på trappan. Räcker över ett paket och ber mig följa med dom.
Inget jag hade väntat mig där och då kan jag säga... Trodde dom skulle hitta på nåt shit under sista dagarna jag jobbade men eftersom dom flesta hade semester då så blev det väl inget av det. Så kommer dom nu istället...
Dagen HIF spelar mot HBK...  missar sista chansen att se HIF innan jag drar till Linköping... Men va fan... Det får va värt en sista kväll med jobbet!!
Fick ett schema, samma som kidsen på jobbet har. Bil var första aktiviteten. Sen var det dags för mat o öl.
Färden bar till Halmstad och satte oss på Bulls. Mkt trevligt!! Var ju där som Helsingborgarna hade förfestandet innan match dessutom så var bra ös där!! Fick översätta en del av ramsorna för de enkla Laholmarna som inte riktigt förstod den skrikande Helsingborgs skaran. Trodde ju att jag skulle missa matchen så va najs o få känna på stämningen lite granna iaf sådär innan match.
God mat o dom var inte sena med att plocka in ny öl till mig. Drog sen vidare mot nästa aktivitet. Efter lite undanledningsmanövring och promenader åt alla håll vilket bara förvirrade mig mer och mer fick jag så tillsist veta vad nästa aktivitet var. Vad jag trodde skulle bli att simma i Nissan eller något liknande visade sig vara sittplatser, första raden på Örjansvall. Så många av tjejerna på jobbet är inte fotbollsfreak. Flertalet har väl knappt sett en hel fotbollsmatch ens... Det var alltså inget jag väntade mig!!! Färden fortsatte alltså mot Örjan.
Matchen är sen inte mkt att skriva om... Gick som jag skrev tidigare käpprätt åt helvete...
Men men... sällskapet var trevligt och att dom alla tog sig tid och la såpass mkt pengar att se på fotboll o fira av mig visar bara hur härliga människor dom är!! Ytterligare några av alla goa människor här nere i söder jag kommer sakna!!

Snart dags för nya kapitel i livet!! En nätt runda sisådär dryga 30 mil norrut och storstadsliv väntar om några dar.
Den tidigare Norgebloggen som drog igång hela bloggandet ersätts därmed av den nya Linköpingsbloggen!!!
Ha d bra folket!!!!!


Peace out!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Björn

Jaha så var det.Kul att se din min då de kom....

Håller med att f.ö. var Örjan inget vidare.

Håll nu igång bloggen så ska jag i alla fall bli

bättre på att kommentera...

2008-08-14 @ 18:42:59
Postat av: Anonym

först vill jag säga att de va skoj hitta din blogg. sen vill jag säga att denna fotbollsdag va en jätteskojig upplevelse - då jag e en av dina arbetskamrater som knappt visste hur en fotboll såg ut. haha. ha det bra! hoppas du trivs med studierna.

2008-11-22 @ 12:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0