Än finns det hopp!!

Idag var det så examinerande moment igen. Kursen vi läser nu är ju uppdelad i fyra delar med olika sorters kommunikation. kroppen och rummets, muntlig, skriftlig och slutligen visuell. Idag var det avslutning av skriftlig som gällde. Gick bra, fick beröm för min skrift. Har skrivit 4 olika texter om mobbing. Berättande, beskivande, argumenterande och instuerande. Så man fick skriva om mobbing på lite olika sätt till olika målgrupper osv osv...
Skrev först ett utkast som man fick respons på av sina gruppkamrater, fixa till o sen läsa upp en av de färdiga texterna idag. Så snacka läraren lite om hur man skrivit, vad man ska tänka på osv..
Jag valde att läsa upp den argumenterande texten där jag ifrågasatte hur skolor följer sina mobbingplaner. Var väl den texten jag var mest nöjd med och skrev på som bara den så fick korta ner i redigerandet för den blev för lång. Läraren hade inget o klaga på så var skoj!!
Har väl inte varit några svåra examinerande moment än så länge.. lite teater i kroppen o rummets där jag bara spelade passiv kortspelare och sen muntliga där jag bara stod och snacka HIF i 5 minuter så var inga problem.. Och nu sista där jag fick skriva fritt vad jag tycker om mobbing så var väl inte heller så svårt..
3 av fyra avklarade, visuella kvar som jag hört ska vara den jobbigaste men ska väl lösa sig det också förhoppningsvis. Sen case och tenta men det är en annan femma......

Fick kontrakt till nya lyan idag.. Så börjar ordna upp sig med det också. Funkar bra o bo i korridor men nu när man väl fått eget så längtar man måttligt till flyttardagen!! Blir ju aldrig riktigt hemmstadd i ett korridorsrum... Känns lite motell rum över det liksom... Speciellt när jag alltid varit inställd på lägenhet förr eller senare...

Trodde förkylningen skulle ge med sig efter helgen men icke... Övergick från snuva o hosta till hosta och huvudvärk.. Lite febet på det också så är det komplett!! Så varit piller knarkare några dar så nu är man snart på gång igen!!
Bartömmning på HG på lördag så då måste man vara i form!!!
Så det finns hopp om det!!!!

Slutligen gratuationer till kära far på födelsedagen. Galet mkt folk som fyller år nu i dagarna... Ju fler man lär känna, ju fler födelsedagsbarn är det i första halvan i december att uppvakta!!!




peace out!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0