jaha, så va det dags igen....

15/1
nu jävlar!! nu e man på gång med bloggandet!!
fortsatt ganska inaktivt liv jag lever, men lite små grejer händer väl då och då...
beställde lite grejer från cdon.. (reklam i bloggen numera alltså) inte särskilt bra reklam, men all publicitet är bra publicitet som britney spears sa!! beställde en film, ett datorspel och ett wii-spel.. allt va som det skulle tills jag såg att jag inte alls fått något dataspel.. vet inte riktigt hur det funkar när dom packar sina ordrar dom får in men kan väl säga att det finns en risk att nån kåt snubbe ute i landet blev ganska besviken när han fick sitt paket!! :D
så får skicka tillbaka den skiten så jag kan få mitt spel.. hur som helst så fick jag wii spel och film iaf.. en film som faktiskt min kära gamla gamla flickvän sara-lie fick mig att se... den heter "det okända", småruggig svensk rysare a la blair witch project, fast bättre enligt mitt tycke..
handlar om 5 biologer som undersöker ett stort område skog efter en skogsbrand uppe i det mest avskilda delarna av norrland.. i all död och förödelse efter branden hittar dom något dom inte riktigt förväntar sig...
kul o se att svensk film med väldigt liten budget kan göra så här hyfsat bra film ändå... det är ju ingen stor hollywood film, men ändå helt klart sevärd!! rekomenderas!!

och som bara i en handvändning har man hunnit med en minimal filmrecension oxå!!
Daniel slog en pling häromdagen.. var på väg in till Halmstad.. undrade om jag skulle haka på.. tackade nej, hade precis kommit lite folk och dessutom körde han traktor in så klara mig bra ändå!! även om det säkert varit en ordinär upplevelse.. har aldrig suttit i en traktor och att då få äran att först åka in till halmstad i en och sen åka tillbaka i en annan hade ju varit något utöver det vanliga.. men kände att det kanske inte riktigt var något som tilltalade mig direkt... så det får nog bli en annan gång i så fall....

händer annars i världen... erik edman går till Wigan!bra för honom, hade väl kört fast lite i Rennes.. att dessutom gå till Wigan är såklart bra. Där bildar han försvar tillsammans med Andreas Granqvist och om x antal år återvänder dom båda till Helsingborg och succen är ett faktum!!! edman, rönningberg, granqvist och c. andersson låter som en helt okej försvarslinje!!! ja.. drömma kan man väl iaf!!:D

svenska skolor ska börja ge "betyg" redan i första klass.. hörde nån tant som sa att det inte var bra att ge betyg i åttonde klass eftersom om en elev först då får reda på att han/hon inte alls är så duktig på t.ex. matte som han/hon borde va så blir det väldigt jobbigt, med pubertet och hela den biten...
då är det alltså bättre att i första klass få höra att du är kass och sämre än alla andra. och då kommer barnet att fortsätta känna att det är kul att gå i skolan!!! rimmar dåligt... snarare tappa all glädje och vilja att gå i skola och lära sig saker som ju är det viktigaste.. vilja måste finnas där.. tar man bort viljan vill inte barnet gå i skola, vill inte lära sig för det känns redan hopplöst eftersom han/hon inte fattar ändå. börjar fokusera på fel saker och hamnar ännu mer efter... det händer alldeles för mycket redan idag! att dömma ut kidsen när dom är 7 år gamla bättrar inte på det.. finns säkert några barn som kanske rent av mår bra av att ha "moroten" att vara duktiga och därmed plugga lite extra för att få den där "stjärnan i boken". men barn som inte fixar pressen från sig själva, kompisar, föräldrar kommer inte må bra..
att på något sätt förbättre kollen på barns förmåga är helt rätt!! det funkar inte att kids går genom låg och mellanstadiet utan att lära sig läsa ordentligt!! men detta är inte rätt sätt!!!!

nä, dags för en kik på blocket.se (ytterligare reklam) ännu en gång.. stamkund där numera
biljakten går vidare!!!!

peace out!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Björn

Bra att bloggen lever!
Ser fram emot att läsa mer på Greenmile.

2008-01-20 @ 18:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0