Fotbolls abstinens,stadsfest & Linköping

Efter att ha blivit bortskämd med härlig fotboll var och varannan dag den senaste tiden med allsvenska och EM är det lite jobbigt när man numera måste vänta flera dar mellan varje match.
Visst var det en bra idé av fotbollsförbundet att utöka allsvenskan. Absolut!!!!
Men så här med facit i hand så var det kanske inte det bästa alternativet att göra det just i år... Många lag dras med skador på flera spelare. Publikn sviker då det är match varannan dag och man väljer då att gå på de bättre matcherna.
Är ju förståligt att ett motståndarlag som AIK drar mer publik är Ljungskile.. Speciellt när matchen spelas i februari..
När det dessutom är på modet att inte lira boll utan istället köra ultradefensiv för hela slanten så är det förståligt att publiksnittet sviktar!!
Hur som helst så blir man lite rastlös att behöva gå flera dagar utan att få se nån rejäl fotboll...

Igår var det iaf party i stan. Lilla Laholm gjorde ett tappert försök till o festa till det. Tyvärr regnade en del av fest stämningen bort i en helt galen regn/hagel/åskskur. Lasse Berghagen stod för ett uppträdande. 15,30 äntrade kungen av allsång scenen. Lite väl tidigt för nån rejäl allsång bland de något nyktra o typiskt passiva Laholmarna.
Men efter hand som kvällen rullade vidare och alkoholen flödade med lite sol o lite regn omvartannat steg stämningen.
Partyfabriken som stod för underhållningen resten av kvällen gjorde väl ingen succe iaf i mina ögon. Halvdana artister och konstiga låtval. Men fulla människor sjunger på vad fan som helst så var väl inga större problem ändå....


Efter en lätt stressig förmiddag i fredags fick jag ett sms av Veronika. Hon skrev att hon kommit in i på sin utbildning i Krisanstad och undra hur det gått för mig. Jag som väntade svar först nästa vecka blev ganksa frågande. Men tydligen hade dom redan börjat skicka ut antagningsbesked över nätet.
Och kan man tänka sig... Jag kom in.
Så nu är det leta boende i stora staden långt borta. Så har lite o göra nu.. Skicka iväg ansökan till chefen så jag får tjänstledigt. Får väl se vad dom säger på jobbet oxå. Var inte jätteglada över att jag kanske skulle lämna dom till sitt öde.
Chefen tyckte jag kunde pendla så jag kunde jobba på läger med en kille. Jobbat med han nu från februari så hon tyckte jag kunde fortsätta med det.. Men är rejält tveksam till att pendla 30 mil (enkel resa) för 24 timmars jobb....
Därmed avslutas dagens bloggande!!! Återstår för mig att skriva...


Peace Out!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Grattis till att du blivit antagen.Eller som Fylking skulle sagt ÄNTLIGEN!

Trevligt att du bloggar igen hade nästan plockat bort dig bland favoriterna :)

2008-07-15 @ 00:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0