Lite förnyelse....

Blivit lite förändringar här i bloggen. Gjort en rensning bland sidospår, lite gamla inlägg osv.... Kommer nu återgå till gamla klassiska bloggandet med kortare inlägg med mer inriktning på en viss sak och inom ett visst ämne...
Helt enkelt bättre indelning bland inläggen och inte blanda hej vilt bland sport, film, nyheter och mitt allmänna liv som student uppe i den (förtillfället) gråa och stormiga staden Linköping.

Kategorin du just nu befinner dig i är alltså "Mitt liv som jag".
Och vad händer så i mitt liv at the moment.....
Blir inget med den lyan jag fick erbjuden... Eftersom inflyttning var den 2 januari och studentbostäder (företaget som sköter de flesta lägenheter och korridorer här i Ryd) är galet osympatiska och inte ett dugg service intriktade blir det inget.
Tror dom tänker att korridorer inte är så mkt och bry sig om... Ifs har jag bara korridorfolket perspektiv, men en känsla man får...
Har visserligen förståelse för att de har sina regler som ska följas osv, men va fan.....
Dom vet att de flesta som bor här inte bara kan dra hem på en kvart... dom allra flesta kommer ganska långt härifrån, vissa längre än andra....Bad om att få flytta ut nån dag senare då den 2 januari är ett väldigt dumt datum.. Men det gick inte.. då måste jag betala dubbla hyror vilket inte är särskilt csn vänligt... Okej sa jag... försökte förklara att om jag ska flytta till lägenhet måste jag få upp en hel del grejer hemmifrån, där jag även befinner mig den 2 januari och om dom kanske bara kan flytta fram utflyttningstiden då?
Nä, det går inte det heller... utflyttning 12,00 den 2 januari som gäller. Och inte en minut senare!!!!!
Okej sa jag.. då skiter vi i det!!! Så är nya tag, lever kvar i korrior en sväng till.. Men nya lägenheter dyker upp titt som tätt och nu har jag sökt en ny med inflyttning i februari... Se om jag får den så kanske det passar bättre....

Livet i korridoren funkar helt okej annars. Man märker att folk börjar tröttna lite på varandra och är inte samma glada snack när man möts ute i köket. Är väl tyska killen jag är mest lik och kommer bra överens med. Kommer bra överens med dom andra också, men ni fattar..... synd bara att han drar hem till jul så ser inte han nåt mer...
Annars en bra lärdom för ens engelska att bo i korridor. Fick för några dar sen hjälpa några städeskor att skriva lapp på engelska att dom skulle städa kylskåp. Tog ett tag innan dom fick fram vad dom verkligen menade men tillsist fatta jag på deras knackiga engelska vad dom ville... Men artiga o trevliga va dom o tacka på engelska och svenska klara dom utmärkt!! Så nästintill oändliga möjligheter i en korridor i Ryd.

Trist grej va dock när nån människa fick för sig att jag inte behövde mina skor lika mkt som han/hon.
Har sagt att vi ska ställa våra skor ute vid ytterdörren till korridoren så det inte blir så skitigt... Har tagit med mina nya sneakers in i rummet mest ifall att.... Ganska mkt folk i omlopp i min korridor och ganksa ofta står den öppen när nån av mina grannar väntar storbesök. Och jag fick bekräftelse på min försiktighet... Hade ett par gamla slitna skor ståendes ute vid ytterdörren som jag mest har när jag ska ner o tvätta eller springa bort till Hemköp. Men till min förvåning va dom väck när jag kom ut... Va nån som tyckte sig behöva dom... Slitna gamla rackare som va sådär härligt bekväma efter att ha format sig efter fötterna. Satte upp en arg lapp, förväntar mig inte att få tillbaka dom men va ska man göra....
Min kära tyska granne blev ungfär lite upprörd som jag, men är också enda reaktionen jag fått.... Trist men ändå skönt att dom tog dom gamla slitna sakerna och att jag inte blev av med några av dom andra säkert emr åtrovärda skorna...

Så kan det gå!!!
Kanske dags att ta tag i lite skolarbete... Har ju ändå hemstudier på schemat idag.... Men först får det bli en tripp bort till cykelshoppen.. måste ha tag i lite olja eller nåt till min tappra tvåhjulade springare... kedjan är inte vad den en gång varit... mår inte så bra av att stå ute i Linköpings prövande stormväder!!!
gratulerar syrran på namnsdagen och alla andra moaor och lillemoror där ute!!
ha d bra!!!!



peace out!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0