allmän reflektion...

En kort genomgång på aftonbladet resulterar följande rubriker:

USA-valet
går väl knappast o missa... och visst är det sjukt viktigt. en av världens mäktigaste makthavare i världen ska utses. Men kan inte låta bli lite trött... oavsett vem det blir har jag inte en suck i världen att kunna påverka på något sätt. några gigantiska skillnade kommer inte ske.. världen blir förmodligen inte ett paradis enbart för att usa får en (relativt) svart president....
jag känner att jag har viktigare saker för mig som en liten individ i ett land på andra sidan havet från "the action." Jag har istället angagerat mig genom enkla åsikts undersökningar på nätet för att se vem man är närmast. vinnare där blev Obama. Om man sen ser ännu mer på ytan konstaterar man att McCain hänger med Arnold Schwarzenegger och Sylvester Stallone, Obama med Bruce Springsteen och Scarlett Johansson .. I rest my case... Obama for president!!
hmm.... kankse är lite intresserad ändå......

Percy Nilsson har förstått att Skåne inte är stället för hockey (förutom Ängelholm förstås) och ska nu bygga ett storlag inom fotbollen.. FC Rosengård...
Satsning på att aktivera ungdomar i Rosengård att lira boll låter som en utmärkt idé!!
Funderingen är då, om det nu skulle bli värsta succen och laget tar sig t.ex. upp i allsvenskan....
Black Army i rosengård.... malmöpolisen jublar..... kanske inte...

Idol-Lars blir påhoppad från alla möjliga håll efter att han deklarerat att han är trött på idol och bara ser det som en inkörsport till vidare musikproducerande och känsdisskap... vad han dock har missat är att han är med i idol och kommer för all framtid förknippad med idol även om han inte presenterar sig som idol-lars.....
och egentligen... vad är problemet?? tv4 är väl inte välkända för att ha full koll på sina röstningar.. alltid nåt nummer som inte funkar att ringa till... nån server som ligger nere osv... fibbla lite o han är väck.... han vill åka ut. tv4 vill att han åker ut...
låt mannen åka ut!!!!!!!


själv drog man till skolan vid 8 imorse.. kallt som aldrig förr kan jag berätta här uppe i norr... 30 mil gör nog mer än man tror... en halvseg föreläsning om hur olika skolor ser ut.. sen lite praktiskt övande.. fick visa olika gångstilar.. hur man går när man är glad.. stressad... ledsen osv... följt av lite röstövningar där vi fick prova på att prata fort/långsamt, mörk röst o ljus röst m.m.... finns säkert nån galet bra baktanke bakom den runda slängor 1,5 timme långa aktiviteten även om jag inte riktigt såg den... ska läsa igenom en sketch jag o en annan tjej ska spela upp imorrn.. hon är en liten tjej som sitter o sminkar sig, jag är en storebror som retas.. får se om resten fattar vad vi är ute efter...
ha d bra!!



peace out!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0