Flytta Sverige!!

Dagens lätt isärklass coolaste nyhet. Presidenten för Maldiverna vill helt sonika flytta landet!!
Det beror ju då på lite en tråkigare anledning.. Landet sjunker.. rättare sagt.. havet stiger men inte landet..och för att turist paradiset inte ska förvandlas till en giganstisk swimmingpool med havsvatten vill man flytta...
Vore nåt för nästa val här i Sverige. Om sossarna skulle komma med förslaget att flytta. Dra ihop lite berg o sand och ta över Maldiverna. Rösta rätt och vi drar till södern. Rösta fel och vi fortsätter i höstrusket med moderaterna.

Fick brev från SJ. Var ju trots att 2 månader sen jag klaga hos dom.. 182 spänn fick jag för att jag fick äran att trängas med 3 tanter i en taxi från Nässjö till Halmstad med en sur taxi chaffis. Som vanligt har ett smart företag som SJ skaffat sig ett dotterbolag som stod för resan hem, (ett tåg som ställdes in, vilket gjorde att jag fick äran att åka buss från Halmstaf till Nässjö, vilket slutligen resulterade i att jag fick tre timmars senare hemkomst än utlovat). Hur som helst.. Genom att ett dotterbolag stod för hemresan gick det såklart inte under sj´s garanti osv. så inget dom kunde stå för. Så blev nytt klagomail till merresor eller va det nu hette så börjar väntetiden om... Se vad dom säger..
Bokade biljett till Kalmar häromdagen. SJ är roliga.... gled runt bland olika biljetter... om man bokar en biljett för säg... 250 spänn. Om man då vill ta en garanti så man kan boka om biljetten eller få pengarna tillbaka måste man lägga till dryga 1000 spänn!!!!! hur fan har dom tänkt där... En prao som kom in till chefen, "Jag har värsta briljanta idén!!! Vem skulle inte betala 1000 spänn för att försäkra sig om att få till baka 250 om man inte kan åka den dag man tänkt!!!??"
inte för att klaga på satans järnv... jag menar statens järnvägar, men det är fan bara korkat!!!!

Dagens i-lands problem är ett faktum... beställde nya football manager spelet... (spel man där man får ta kontroll över verkligt fotbollslag och träna dom till framgång) sett fram emot att lira detta nya spel men uppdateringar och förbättringar, till min stora lycka låg det i postfacket idag. men självklart funkar inte skiten... efter många försök och antalet svordomar kolla jag nätet efter svar. Hemsidorna funkade inte såklart men hittade ett forum och fick svaret att eftersom spelet officiellt inte släpps förrän imorgon funkar det heller inte att installerade förrän imorgon.... så nu sitter jag med årets spel, men kan inte spela det... i-landsproblem?? absolut!! men ett tungt jävla i-landsproblem!!!



peace out!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0