Linköpingbloggen del5

En dag kastad mellan hopp och förtvivlan.
Till imorgon tisdag har jag 2 artiklar på engelska att läsa och skriva frågor på. Runda slängor 15 sidor stycket.
Ganska snabbt avklarat, sen en bok på 140 sidor genuspedagogik. Långt men relativt lättläst och borde klaras av. En skrivlogg på det. Slutligen så en 3st a4 lång skrivning a akademiskt skrivsätt om vad jag lärt mig under dessa veckor. Då inte egna åsikter om hur snabbt man klunkar en öl under en såpglidar stafett eller hur sjukt woiligt folk snackar här uppe. Nä, varje påstående ska grundas på någon text eller liknande. Alltid förhålla sig till någon text.
En smärre utmaning efter att man alltid under tidigare skola fått beröm när man skriver egna åsikter och tankar.
Fått ihop en hyfsad text... just nu iaf... Så borde lösa sig det med!!!!
Sen började då problemen när jag skulle fixa en annan måstegöragrej.... Eftersom att riksdagen nyligen kommit på att alla som jobbar i skolans värld ska ha med ett utdrag ur brottsregistret var jag ju tvungen o fixa ett sånt då vi ska ut på praktik snart... Eller verksamhetsförlagutbildning som det heter här. Nån grej dom har fått för sig på universitet är att döpa om alla grejer från "vanliga" skolan... Lektioner låter trist... mycket bättre med seminarium... Lärare är oxå förlegat.. tutor är mkt häftigare titel!!!
Skitsamma, först då krångel skrivaren i massor. Jag tycker den ska skriva ut, men det tycker inte den... Lyckas tillsist få igång den, men skiten väljer då att lägga av efter en tredjedels skrift avklarat.... svor, gick över inställningar, svor igen när det inte funka, installerade om, svor, funkar inte.... upprepa detta några gånger.....
Slutligen då lyckades jag skriva ut blanketten som skulle fyllas i.. Smidigast var då efter ifylld blankett att skanna och maila in till polisen. Gött att man har skanner på skrivaren tänkte jag!!!
Men va fan.... inte ville den skanna nåt!!! sååååå, jag svor, började krångla med inställningar om ominstallationer igen...
när sen datorn började jävlas började jag fundera om jag skulle bjuda skiten på en flygtur ut genom fönstret...
Men tillsist fick jag allt att funka som jag ville!!! blankett iväg skickad och det går dessutom att skriva ut!!! Fantastiskt!!!!

Klagade ju hos bostadsbolaget på att folket här innan oss nyinflyttade inte städat överdrivet bra.... Såg rent förjävligt ut helt enkelt.... Några av mina kära grannar tog ett kraft tag innan jag hann hit och drog över det värsta... Nu ska det komma folk o dra över hela köket från golv till tak. Vi ska t.o.m få biobiljetter som plåster på såren... Jag föreslog lite rabatt på nästa hyra men det nappa dom inte på :D Fick räcka med varsin biobiljett.... Men men...

Hade ett korridorsmöte igår. Drog ihop lite regler för skötsel m.m. Samla en korridorskassa o lite sånt....Kom även fram till att ha en inflyttningsfest nu när dom flesta av oss är nyinflyttade. Ett förslag alla var sugna på!!
Ett krafttag i vardagsrummet blev det oxå... två tjejer i korridoren, en dammallergiker och en lite smått råpedantisk så blir nog ordning o reda på oss grabbar från halva världen... haha!!!

Så livet rullar på!! Jag vann över HP i dagens skrivarkrig, nu ska bara HIF knäcka bajen oxå så jag får skicka ett glatt meddelande till min kära Norge kamrat!!!


Peace out!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Björn

Heja Tim bara spöa HP !! HIF gjorde ju sitt...



Kämpa på, med både ditt o datt!

2008-09-03 @ 22:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0