Linköpingbloggen del6

Ännu en vecka snart lagd till handlingarna. Rullar på här uppe, fick i tisdags veta att det var sista dagen för att fixa biljett till den såkallade kalasmottagningen. Stort event med lite mässor på dagen, party på kvällen. Mando Diao skulle spela och typ alla skulle dit... Lätt stressad lämnade jag dagens seminarium i jakt på en biljett. desvärre var dom redan slut... men lyckades få tag i en biljett trots allt tack vara en kille i klassen som ångrat sig o inte skulle gå. Så onsdageftermiddag fick jag så den eftertraktade biljetten. drog bort till Andreas o Skåne. (från landskrona, vet knappt vad han heter egentligen), men hur schysst som fan iaf) Hur som helst... Va vi o Kristoffer (Han o Andreas från min nollegrupp) , lyssna på konstig hiphop och drack öl. Sen vidare ner mot stan till en av tjejerna i nollegruppen. Hängde där med tjejerna och hade allmänt trevligt...
Några drog vidare mot kalaset.. men blev tillsist att vi la ner det och drog ner på stan istället....
testa lite uteliv igen.. bra ös, trevligt folk... återigen bevis på att grupp tabasco har bästa partyfolket!!
seminarium 9,00 torsdag. kan inte säga att man var på topp, men bara allmän diskussion i gruppen och lite info om kommande vfu (verksamhetförlagdutbildning) så var ganksa lugnt... Tranås verkar verkligen vara sveriges metropol måste jag säga.... Där jag kommer spendera 2 veckor  ute på skolor o testa på om man fortfarande är lika sugen på lärare som man vatt innan. 1 vecka grundskola och 1 vecka gymnasium är tanken.... får se hur d blir.. var tydligen några som snacka om att hyra ett gäng stugor o bo i under vfu så kankse kan bli skoj.. ser fram emot att komma ut i verkligeheten en sväng iaf!!
Fredag var det föreläsning igen. 2 st denna gång faktiskt. Fick uppleva en riktigt bra och en ganksa dålig... men lärde sig alltid nåt!!:) genus och etnicitet stod på schemat denna gång.
Fredag/lördag innebar HG. utestället här i Ryd, stället av studenter, för studenter. som dom sjäkva uttrycker det.
Två bra kvällar. Först med Kristoffer o några av hans polare. Förgille på 20 kvadrat och sen vidare.
Drog dit i lite lugnare former på lördagen. Min gamla vän björn ringde och hörde om jag skulle med. Var ju ett tag sen man fick snacka med han o polarn Rasmus så klart hängde på där. Bor ju 2 sudaner borta i ett rum här bredvid och dom har standard att samla en 10-12 utbytersstudenter och rocka loss i kök o vardagsrum från typ 5 o framåt... först är dom två, tre som kockar i hela köket i nån timme.. Sen kommer resten av ligan och kalasar i nån timme till... så var ganksa gött o komma bort lite.. Riktigt skoj o träffa dom igen.
Idag var så total plugga dag. Fick inte gjort så mkt jag tänkt igår så skulle ta igen idag. Började bra, drog igenom en av texterna jag skulle läst. Sen skicka evelina o jossan o tyckte jag skulle komma bort till skolan o plugga med dom...     sagt o gjort.. rulla iväg bort till D-huset. blev väl inte jätte mkt gjort... men va gött o bara sitta o snacka skit en stund oxå..
tillbaks i lyan... drog över sista texten.. ute o trängas med utbytesstudenter o fick lite käk...
uppdatera bloggen lite kvickt o snart dags o samla nya krafter för ny vecka som student här uppe i Linkan!!
god natt och


peace out!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Björn

Det är så levande att läsa din blogg. Fortsätt med det!!

2008-09-08 @ 21:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0