Linköpingbloggen del7

Ett år har gått sen sist man hade födelsedag. Förra gången hängde man i grannlandet i väster. Denna gång tog jag mig söderut från nuvarande hemstad. Planen var alltså att ta sig hem till södern för födelsedag och chans att träffa familj o vänner. Onsdag innebar lektion mellan 13-17, hem o röja lyan kasta i sig lite mat och dusch. Sen kom boisen, dvs Skåne, Andreas och KK. Såg Sverige göra mål på Ungrarna. Henke Larsson är kung i vår värld!!!
T.o.m Skåne (från Landskrona och håller på Malmö) erkännde att Henke är grym och Daniel "sidledsdanne" Andersson inte är mkt o ha..... Stan vid vinst, HG vid oavgjort o skit i rubbet vid förlust var dealen. Sverige vann och cyklarna rullade ner mot stan. Inte den bästa kvällen på stan så här långt men halva priset i baren så klarade oss bra ändå. '
Torsdag morgon var det grupparbete för hela slanten. 10,00 strålade vi samman. Ett antal timmar för tidigt var vi nog alla överens om väl på plats... fick ihop allt vi skulle ha ordnat och hade så tillsist några timmar på mig att grovröja efter gårdagen, packa käraste ägodelarna och hoppa på bussen mot stationen. I god tid steg jag in på stationen i väntan på 18,00 tåget mot nässjö. Men tillslut stannade förseningen på 25 minuter. X2000 kan vara bra om man ska ta in tid, men då krävs ju även en bana man dom kan köra fort på. Banan mellan Linköping och Nässjö är inte en sådan bana...
25 min sen i Nässjö missa jag tåget mot Halmstad med god marginal!! Så blev att jag o tre till tryckte ihop oss i en taxi och spenderade närmsta dryga 2 timmarna med en tradig taxi chaffis.. Men men.. kom fram till sist och SJ blev 2852 spänn fattigare. En mkt trevlig helg spenderades i Genevad med omnejd. Utökade min studentimage med ett gäng Crocodile ölglas från amnesty. Vilka förövrigt (efter observationer på deras loppis) bevisat sig spendera sin fritid med att spela krigsspel på datorn när de inte läser dagens nyheter. Oväntat ja, förvånade?? nja......
Trevligt familjeumgänge med fina presenter o allt följt av fest med kamrater. Kanske inte lika andvändbara presenter av de senast nämnda men tanken som räknas antar jag :)
Kort sammanfattat innehöll det vad som räknas till en bra kväll, trevligt sällskap, alkohol, dajmtårta och tp. Ut i Halmstad vilket väl var som det brukar... ingen större hit.. men var ju inte det som var huvudsaken.
Skulle så söndag ta mig tillbaka till studentlivet. Tåget gick 12,03. Men som vanligt jävlas gud och SJ valde att ställa in tåget. Så istället satte jag mig i en buss och spenderade dryga 4 timmar i den på väg mot Nässjö. (jävla stad)
Missa denna gång tåget med dryga timmen. Vilket resulterade i att jag fick en korv med bröd, en läsk och en första klass biljett med ett tåg en timme senare. Slutligen hemma i lyan drygt 2,5 timme efter planerat. SJ valde att fortsatta vara ett kundvänligt företag. I tappra försök att kunna uttrycka mitt missnöje mot denna behandling strejkade deras hemsida...
Men men... skitsamma!! Dom fick tillslut orning på det och väntar nu svar från Statens Järnvägar.
VFU (verksamhetsförlagd utbildning) har dragit igång. Jag hänger i en mixad klass med årskurs 3-5. Trevliga lärare, än så länge snälla elever så är kanon!! Varit kommunresa idag. Lärt mig massa nyttig fakta om Tranås. Fått premiärandvända min vinterjacka här uppe även idag då det börjar bli fett jävla kallt här!! Återigen kommer frågan varför människan lämnade de varma breddgraderna och tvunget ville bo uppe i vintern..
Nu ska jag försöka sova lite... går upp halv sex om dagarna numera då tåget till Tranås går tio i sju.. Tack o lov får jag skjuts från stationen och slipper traska 4 km till o från tåget för att hittat till skolan.... med 20 min på mig som bäst och stadsbussar som börjar rullar 9,00 går det annars inte jättebra ihop.....
Desvärre har mina underbara utbytesstudenter middag som vanligt. Och eftersom det idag är tisdag vilket innebär internationell kväll på HG så är det party bland utbytesfolket dessutom. Så det är lite liv här i korridoren.. men men....
Ska nog få igen förr eller senare så bara hänga kvar!!!



peace out!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Björn

Du har väl hört låten "SJ, SJ gamle vän....." du får väl lära dig den o sjunga vackert. Jättekul att ha dig hemma,

2008-09-17 @ 18:47:02
Postat av: Tess

Hej hej Tim.. :D Grattis i efterskott.... Nu e det dax för första lägret i helgen... SAKNAR DIG! :D Men ja ska försöka klara mig utan dig.. hihihi Kram Tess

2008-09-18 @ 14:51:22
URL: http://isset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0