Linköpingbloggen del8

Så var första veckans VFU avklarad. En skön klass och trevliga lärare. Var riktigt skoj att komma ut i verkligheten en sväng igen. Var trots allt ett tag sen man var i en "vanlig" skolklass o gled rundor. Men så här i efterhand med facit i hand kan jag säga att det var så kul som jag kom ihåg. Nu när man dessutom är ännu mer inne i lärarrollen och tänker mkt mer om vad som händer, orsaker osv. Intressant!! Dessutom spenderade jag ju tiden i en mixad klass med elever från trean till femman, vilket också gav en hel del att fundera över. Fördelar och nackdelar.
Fick bara bra kritik från mina mentorer också vilket var skoj. Har märkt att jag har har bra erfaranhet genom örta med kidsen som finns där,ta det lugnt även i stressade situationer och även med musiken och att stå inför en grupp. Något som inte alltid är så lätt...Hade en kille i klassen som behövde lite extra hjälp med eget schema, hantera lite annorlunda m.m. Ingen big deal för mig men vet att många andra här kanske hade haft knepigare med det... Nåt gött här uppe som vi snacka om sist på tåget var att alla här uppe har verkligen vill bli lärare. Ibland när man snacka om att bli lärare när man är typ ute på krogen eller liknande så är det lite negativt.. Lärare är inget högt ansett yrke bland en del folk.. av nån konstig anledning.. money talkes antar jag.... hur som helst så är det skoj att hänga med folk som också vill bli lärare. hemma känner jag nog inte nån som har tankar på lärare, ingen kille iaf.. Här vill alla bli lärare och man skyltar med det!!
Första veckan avklarad iaf. Fick ut vad jag ville, övertygelse att lärare är grejen att satsa på. Tidigare åldrar.
Nästa vecka ska jag spendera på gymnasiet i Tranås. Kommer bli rejäl skillnad mot denna veckan, mer sitta o observera. Denna vecakn har man ändå fått göra väldgt mkt. Hållt i lite grejer under lektionerna och kunnat gå runt o hjälpa kidsen när dom jobbar. Gymnasiet känner man att man förmodligen inte kan bidra så mkt... Spanska med ett gäng treor på gymnasiet känns inte som min starka sida helt ärligt.. Men ska bli intressant och se hur det är där. Vem vet.. kanske ändrar mig helt o hållet vad gäller inriktning osv...

Igår var det party. Nolleåterträff stod på schemat. Var inte så många som kom dit men vi hade skoj iaf!! Började med förfestande här i lyan. Andreas och KK samt Joel. Trevligt sällskap, kall öl och lilla jönssonligan på tv. Allt som behövs för en lyckad kväll. Tema för nolleåterträffen var superhjältar. Pga brist på tid och ork hade jag inte fixat några superhjältegrejer. Men löste sig. Som så många gånger förr var det Henrik Larsson som räddade kvällen!! HIF tröja på alltså och superhjälte attityd på!! Party on!!!


peace out!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Mormor och Thomas

Härligt Tim att få följa dig i den blogg, du känns inte så långt borta. Det måste kännas skönt att det känns som om du valt rätt, dessutom verkar du ha rätt kul. Vi kollar din blogg varje dag.

2008-09-21 @ 20:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0