Avspark!!

Grymt väder i Linkan numera. Solen skiner, varmt o härligt!! ATT våren är på gång alltså!!!!
Skulle dock inte bli förvånad om det skulle snöa imorrn eller nåt... Har gjort så förr... Men nu känns det ändå som att värmen är här för att stanna!!!
Igår var det föreläsning nere i stan. Efteråt skulle en desarmerad styrka kultingar träffas för lite arbete. Kultingarna finns representerade på många platser runt om i världen. Solsemester, London, Fjällen och Helsingborg.. Hur som helst... Krogvetets nya adepter skulle invigas med en lång runda på stan.Vi ansvarade för en station med lite fulvinsfrågor. Chillande i overall och vackert väder med härliga kultingar till ett par fulla studenter kom cyklandes. Lite frågor och allmän presentation av varandra innan dom rullade vidare och vi tacka för oss och drog oss hemmåt. En trevlig promenad bort till min ädla springare som tillsist är hemma igen. Välkommen hem!!

En ovanligt lugn helg verkar det bli. Men är inte sysslolös bara för att det inte är massa party inplanerat. Litteratur finns alltid att ta sig an.. Och inte minst.. Allsvenskan drar äntligen igång!!!!
Shit asså... Tror jag säger samma sak varje gång men så här sugen på allsvensk fotboll har jag nog aldrig varit.. Snart börjar det med Elfsborg-Hammarby... Och idag kan jag lätt säga att jag håller på Bajen.. Elfsborg behöver förlora alla poäng dom kan. Även om det hade vatt skoj om Joel hade hoppat in och satt dit en balja.. Så länge Hammarby gör ett mål mer så är det bara skoj!!! Hammarby har nog inte mkt att hämta denna säsong i vilket fall tror jag.. Men Elfsborg blir fan farliga... Tack o lov slipper man jävla Fredrik Berglund iaf.. Hata är ett starkt ord men i det fallet är det fan inte långt borta!!!!

Hur som helst är det måndag det gäller!!! Upp till bevis på en gång!! Man har gått och laddat i månader och förväntningarna är på topp!! En vinst mot Göteborg och det känns som det kan bli en kul säsong. Utspelade och storstryk så känns det plötsligt inte lika kul... Då hade det varit helt okej att vänta några veckor till på en allsvensk säsongstart och lite mer förberedelser och gärna en ny back eller en Skula i storform som härförare på mittbacksplatsen!!

Lasse håller traditionen!! Rad fyra på östra är grejen!! Och i norr sitter jag med radiosporten... Va fan...
Zara är alltså i Helsingborg. Är t.o.m på plats på måndag... Vilken chans!!! Men ska inte gå på matchen.. Jag måste ta ett snack med den bruden!!! aj aj aj......

Avslutar med ett foto jag snodde av Carro:) Tack carro!!
(Glad att du har med ett HIF märke på din blogg Carro, även om i något minimalt format kanske....)
Sol, åvve, kultingar och HIF. Inte mkt att klaga på!!!!

Allsvenskan 2009!! Here we go!!!!!




peace out!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: caroline

VA!! jag måste censurera!! skam på mig..



2009-04-04 @ 16:35:05
URL: http://carolinewisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0