Hemma-hemma

Klockan är..... mkt.. lokal tid! västerlig tid!! Tillbaks i den rätta änden av landet. Kom tillbaks till hemtrakterna i torsdags eftermiddags.. En chill kväll med mamma o lillebror efter genomgått en bra men lite stressig resa. Kunde gått illa men allt löste sig och det gick väldigt smidigt faktiskt!!! Får se om jag får igen det på tillbaka resan......
Fredrik kom förbi o sa hej och visade nya åket... Brevbärare tjänar dåligt med pengar tänker du? Hör med Fredrik och tänk om säger jag!!!!
Efter en kortare analys kan jag konstatera att 50% av killarna som gick Barn-och fritid numera rattar en BMW. Att dom andra antingen är fattig student i Linköping eller småbarnspappa är en annan femma...
Går du barn och fritid har du 50% chans att ha råd med en jävligt dyr bmw eller får du cykla.. e väl någerlunda odds iaf....?

Nu ligger jag i jävligt stora sängen på mitt rum med katten sovandes bredvis. Dagen resulterade inte i så mkt plugg som jag önskat (dvs. noll) men ändå en mkt trevlig dag!!! Lite sovmorgon o ta igen lite sömn man missat tidigare i veckan.. Kvickt besök av lite släkt inna avfärd mot Halmstad i det galet härliga vädret. Jag och Ola tog en liten promenad bort till broder Dan och Malins residens. Chilla där en stund i väntan på Henke innan avgång till Örjans vall för det rafflande mötet mellan Halmstad och Trelleborg... Även om jag hade varit opartisk inom svensk fotboll hade jag fan kommit fram till samma slutsats.. Helsingborg hade knäckt båda dom lagen med ett U21 lag utan några som helst problem.. Frågan är ju då varför dom inte gör det... Enda gången jag kan komma på som man verkligen sett skillnad på lagen genom att studera resultatet är förrförra säsongen när Olympia gästades av HBK.. Då blev resultatet 9-0 till de rödblå!!! Sist jag såg Helsingborg ta sig an HBK gick det inte lika bra och därmed nog talat om det!! Hur som helst en galet tråkigoch dålig match... Men va fan!!
Vädret var helt jävla underbart, jag menar GRYMT!! och sällskapet var trevligt!!
Efter matchen tog vi oss till uteserveringen på lilla torget och drack lite öl. Väldans trevligt!!!

Imorrn är det så allvar!! Plugg får det fan bli!! Säljö kommer inte undan!! Något kapitel ska man väl hinna med!! Sen blir det stor familjesamling med grilla och dricka och utgång och allmänt härligt!! Hoppas vädret håller i sig så ses vi i dimman!!!


peace out!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0