Späckad vecka!!

Va ett tag sen jag skrev nåt här på bloggen.. Har varit ganska fullt upp hela veckan!!
Förra helgen kom familjen upp från genevad.. Hjälpte till med flytten och lite allmänt besök. Mkt trevligt!!
Äntligen så fått eget kök och kan bara säga att det är galet skönt!!! och dom där 5 extra kvadraten gör extremt stor skillnad!!
På söndagen var det dags att träffa nya och gamla läx. Fick våra poster och börja lära känna varandra. Riktigt skönt gäng så tror vi kommer ha riktigt kul kommande året. Fick min post som sagt så nu är jag officiellt gyckelansvarig för läx. Så är kort o gott mitt ansvar att vi har roliga låtar att spela för folk när vi har våra festligheter. Så är fullt upp nu med att lära sig låtar och skriva roliga texter.

Torsdag var kravall. Började med förfest med mina nya kultingar (så vi kallas innan vi blir riktiga läx). Träna lite gyckel och drack öl o hade allmänt trevligt. Sen kom läx och festen tog ett steg till. Fullt med glada människor och härliga människor allihop. Vidare så mot campus och där kravallen var. Massa folk som man inte sett på ett tag som gratta till att man nu är officiellt kulting. Galet skoj och kul folk vart man än tittade. En mellandag på fredag.. Gör grupparbete som ska sträckas över hela den här kursen så vi gjorde klart vår delrapport som skulle vara inlämnad fredag eftermiddag. Trötta och slitna men vi fick ihop det!! Kan även meddela att jag officiellt är klar med min första termin. Den förra tentan som var en hemsk vecka med datahaveri och diverse motgångar resulterade i ett vg!! Mest förvånad av alla är jag själv!! Underbart skönt!! Kvällen blev en lugn pizza/film kväll med ett kort avbrott av några läxare som kom inom. En av tjejerna i läx bor två dörrar bort så var väl inte första gången dom kommer på oväntat besök.. :)

Lördag dag var det dags för pulkatävling. En stor tävling med festerier från olika universitet runt om i landet som samlas och tävlar vem som är snabbast nerför backen i egna skapande kreationer.. Vissa bra.. vissa inte så bra om man säger så.. Man hade byggt upp två banor intill varandra som sedan lagen fick tävla mot varandra. Läx var med så fick ju komma o heja på dom. En galen blandning av studenter, självmordsförsök ner för backen, lite barnfamiljer och brandsläckare..
Lite svårt o förklara så här på skrivande hand men galet var det.. På kvällen blev det en spontanöl på HG som sen blev en helkväll istället.. Eftersom jag nu är med i läx medför det lite privilegium.. Går gratis in på hg i utbyte mot att man jobbar där nån kväll/natt varje termin.. Så är inte helt fel!!!

Nu är det dags för lite matlagning i mitt fina kök!!! Sen pilla med lite gyckel och läsa lite litteratur.. Imorgon inleds språkdelen.. Se vad det blir av det.. Ha de gott!!!!



peace out!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0