24/2 2009!!!!!!!!!

Vad har hänt sen sist.... Plugget rullar på. 2 av 4 teman avklarade. Drog igång med nr 3 igår.. Snart dags för tenta... oj oj oj....
Salstenta för första gången.. Se hur det går.. Förhoppningsvis bra som tidigare tentor..
Blev grupparbete i massor förra veckan. Ska ju skriva en delrapport på varje tema på 3 sidor ungefär.. plus att vi hade massa andra små uppgifter vi skulle klara av under tiden så var ganksa fullt upp om man säger så.. Till det läggs dom vanliga kultingmötena.. Måndagar betyder gyckelmöte. Börjar få ihop ett gäng gyckel nu och antalet växer stadigt så det är bra!! Ska vi bara träna in alla så dom sitter ordentligt.. I onsdags var det sektionsmöte. Typ alla lärare är välkomna och styrelsen berättar läget.. Man bestämmer lite nya poster och så.. Hur som helst skulle vi kultingar presenteras och bjöd på ett gyckel.. Gick väl sådär om man säger så.. Det satt inte riktigt så bra som vi trodde.. Men nu ar vi gjort vårt första offentliga framträdande så nu är det bara att köra vidare..
Onsdagar är vanligtvis detsamma som vanligt möte men det fick flyttas till tisdagen eftersom det ju krockade med sektionsmötet.. Så busy busy hela veckan...

Var en tjej i styrelsen som inte kunde jobba på HG på lördagen så jag bytade pass med henne och byta mitt första pass som egentligen skulle vara en relativt lugn tisdagkväll mot en fullspäckad lördagkväll.. HG var fullt och jag sprang runt och plockade glas som folk ställer precis överallt, diskade, kolla stämplar m.m... Fullt ös men gick helt okej!! Inga stora misstag tror jag inte... Så nu börjar man göra sig förtjänt av att få gå in gratis på HG!!

När jag fick tag i en gammal dator lades den nyare lite åt sidan.. Dessutom hade jag ju lite annat o göra så hade inte riktigt ork/tid att ta tag i hela den biten att börja jaga folk på dell.. Men tog tag i det förra veckan och efter lite krångel hit o dit fick jag tillsist tag på rätt människa som jag skulle maila på engelska eftersom ingen på dell i sverige tydligen kan den modellen jag har.. Lite mail fram o tillbaka med tester jag skulle göra osv så kom han fram till att jag måste byta ut hårddisken som inte fungerar som den ska.. Så nu har jag förhoppningsvis snart en ny hårddisk på gång så är det bara att byta ut den gamla mot den nya.. Bara och bara ifs.. Såg galet enkelt ut på instuktionen men man vet aldrig....
Skulle det krångla får jag väl boka in en tekniker som kommer och hjälper mig.. Men det kommer väl innebära att jag får vänta nån vecka till på att få fram ett datum där jag är ledig och teknikern kan komma.. Men men.. Finns hopp om även det alltså!!!
Ett tag såg det jävligt mörkt ut.. Datan krascha tenta veckan.. Lägenheten var lååååååångt borta osv osv.. Men det brukar lösa sig med tiden och förhoppningsvis gör allt det denna gången också!!! Tenta och lägenhet gick ju oväntat bra tillsist!!

Ny gitarr är också införskaffad och den fungerar utmärkt än så länge!! Underbar liten Ibanez!! Bara hoppas den fortsätter så!! Enda problemet där än så länge är att jag har ont i fingrarna efter att ha spelat för mkt med fingrara som inte är vana vid stålsträngat!! Men ett problem jag kan leva med:)

ha d gott!!!


peace out!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Björn

Hmmm inte utan att man saknar gitarr plinket från källaren....

2009-02-25 @ 21:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0