(anti)Studentbostäder

aaaa, vad det ska krångla med allt.....
Studentbostäder... detta sabla företag....  Fått ett brev med kontrakt och lite info om inflytt och utflytt...
Dom flesta vettiga människor flyttar på helgen då detta oftast är smidigast och man har inte massa andra saker att göra.. Detta gäller även studenter... Men studentbostäder väljer att inte ha öpper på lördagar/söndagar förmodligen av ren lathet...
Första februari infaller en söndag.. Då blir flyttdagen framflyttad till måndag... Men eftersom genevadsfolket kommer upp för o hjälpa mig med flytten, plus att jag inte vet vad jag har för schema o sånt på måndagen passar inte det dunderbra...
Då får jag kontakta killen som bor i lyan just nu och se om jag kan få den tidigare.. Där kommer nästa problem.. Det nummer jag fick när jag fick erbjudande om lyan för att kunna ringa honom och kolla lägenheten finns inte kvar längre.. Allt sånt försvann när jag accepterade erbjudandet... Sen va nummret 30 siffror långt till Frankrike eller nåt... Kan alltså inte ringa honom.. Gick till studentbostäder och fick en mail adress istället... Testa och skicka ett mail från hotmail.. Men det gick inte att skicka.. Adressen funka inte... Tog det över gmail istället och tror det gick den gången...
Så nu är det bara vänta o se... Annars får jag väl försöka igen efter det där nummret och se om jag får tag i han på nåt sätt... Eller gå bort o ställa mig utanför hans port o se om jag kan ta mig in o snacka med människan...
Det verkade dock som hon tjejen på studentbostäder trodde han skulle lämna innan den första februari... Förmodligen ska han bara avsluta sin kurs o sen dra hemmåt mot Frankrike.. Tror han är fransman...  Och t.ex. min höst termin tar ju inte slut förrän om ytterligare nån vecka så förhoppningsvis... Men känns som att det ska lösa sig!! Ska dit o snacka med dom igen snart tänkte jag...

Studentbostäder har inte gett nåt super intryck än så länge... Direkt när jag kom hit såg man vad dom tycker om sina hyresgäster.. Hyfsad check hade dom gjort på rummet, även om det läckte under handfatet på toa... Men köket skiter dom fullständigt i... Riktigt vidrigt...  Klagade hos dom men inget svar där inte....
Sen när jag hade en annan lya på gång o ville flytta fram utflytt nån dag, eller enbart några timmar eftersom det var nyårsdagen och jag var hemma i söder.. Men det gick inte heller... Dom har sina regler och dom ska följas!!!
Sen att många studenter inte har möjlighet att flytta när det passar dom skiter dom fullständigt i... Att folk har andra liv 30 mil från Linköping, har skola på vardagar osv spelar ingen roll.
Men va fan.... jag är inte bitter!!! Ganska nöjd att jag skippa den första lägenheten då denna nya verkar bättre.. Nyare hus o bättre läge...

Sådär har man fått skälla av sig lite. Har lite åsikter om det eviga genus snacket som går till överdrift här uppe, men det får bli en annan dag!!!

Lite skolarbete och fortsätta vänta på rapport angående Henke och Alvaros vara eller icke vara i Helsingborgs IF väntar!!



peace out!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0