Back in school!!!!!!

Så var skolan igång igen....
Redan kommer den gamla känslan tillbaka att mkt känns ganksa meningslöst....
Eftersom det examinerande redan är gjordes innan jul och inte har något o göra med det vi gör denna veckan känns det lite smått onödigt... Vad vi gör nu är ett grupparbete som kan liknas vid caset.. Vi är tre st i min grupp som ska välja ut en kort filmsnutt.. Sen analysera den och göra ett power point föredrag inför folk... Så nu när caset mer eller mindre ska vara klart gör vi ett minicase... Hade snarare behövts i början när man inte fatta vad caset gick ut på.. Och när det dessutom inte är examinerande och inte har något med det att göra känns det lite som ren utfyllnad..
Dom andra två jag har i gruppen tillhör den yberambigösa delen av klassen som läser allt 5 ggr och noterar varenda ord och rörelse under en föreläsning.. Ja... kanske inte riktigt men ja, du fattar....
Och dom är mindre motiverade till detta än vad jag är.. Förstår väl delvis tanken bakom hela grejen.. Vi ska kunna analysera en bild och sen kunna ta det vidare och kunna använda det i synen på ungarna i framtiden.. Men grejen är att det är total upprepning på sånt vi redan gjort.. Det nya är att vi ska göra en mini lektion med power point och har lite ny litteratur o referera till... Men visst... Det finns en tanke bakom det hela som sagt..

Såg ett bekant ansikte här uppe idag... Visserligen från ett inslag från UR men ändå..
En Genevads bo dök upp när vi skulle se ett inslag om en forskare från Halmstad som studerat barns leksaker. Hur de skiljer sig från varandra och hur pojkar/flickor leker olika pga sina olika leksaker. Haft o göra med hans kids via praktiker o fotbollsträningar osv men hade inte en susning om att han va forskare.. Men tydligen är han det!! :-) Fantastiskt!!!!

Nu ska jag infoga lite bilder i mitt case som börjar likna nåt vettigt.... Får se hur mkt tid jag får för det imorrn... Då ska jag ju jobba med vårt lilla grupparbete!!!!





peace out!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0