SJ har fått en utmanare!!!!

Tronen som företag jag helst skulle vilja bojkotta men måste handskas med har efter SJ´s senaste lyckade resa fått en utmanare. Studentbostäder... Precis som med SJ är jag inte ensam om att känna detta smärre förackt mot detta företag som finns för studenter...

Får inte tag på fransmannen, var nere och snacka med studentbostäder igen idag. Förklara min situation att jag verkligen behöver få ut nyckel till nya lyan tidigare då det blir riktigt krångligt och jag missar en viktig VFU dag i tranås då jag på måndag förmiddag måste flytta istället... Eftersom första februari är en söndag och Studentb. inte delar min åsikt att dom flesta vettiga människor jobbar (i vårt fall studerar) på vardagarna och helst flyttar på helgen så flyttas utflytten till måndag 12.00. Jag ska lämna lyan här 12,00 och får nyckel till nya 12,00 samma dag om jag inte missförstått det hela... Hur jävla korkat är inte det?? Hur som helst är datumet riktigt illa prickat och det är tydligen för mkt begärt att ha en människa på plats för att ta emot och dela ut nycklar en helgdag anser studentb... Tror ju inte det är så att det är svårt att hitta t.ex. en fattig student som mer än gärna sitter nere på kontoret några timmar en söndag mot en billig peng...

Får alltså inte ut nycklar tidigare utan medgivande från den mytomsbundna fransmannen.. Trots att han lämnade in nycklarna för mer än en vecka sen och förmodligen lämnat landet kanske han känner för att komma tillbaka nån dag i slutet av januari... Sen snacka hon om försäkringar.. och dom visste inte vilka försäkringar han hade eller vilka jag har.. Men tyckte då att det borde räcka med dom försäkringar jag har?? Inga problem att plocka med alla papper och info jag kan hitta så dom ser att jag är försäkrad.. Men det gick ändå inte... "Han kanske har ett telefon abonnemang kvar eller nåt sånt".. ja du.... Om jag som ändå har bott i Sverige hela mitt liv (förutom några månader i Norge då) aldrig haft egen hemmatelefon tror jag inte en utbytesstudent har det... Och skulle nån ringa till han som inte finns kvar i landet till en fasttelefon som han lämnat kvar är det väl bara att skita i o svara?? jaja... Hon hade inga bra svar utan bara ett leende och "tyvärr är det inget vi kan göra" Det är hans lägenhet till måndag 12,00 punkt slut!!! Regler är till för att följas!!

Snacka med en tjejkompis som var med om samma grej för nån månad sen.. Tjejen som hade lägenheten innan drog tillbaka till afrika men studentbostäder vill tvunget sitta på nycklarna till sista sekund!!!
Ringde en snubbe som skulle flytta in här i lyan också efter mig och ville ha det här lilla krypinnet tidigare.. Snacka väldigt dålig engelska så fatta inte allt och tror inte han fatta riktigt allt heller när jag försökta förklara ett par gånger.. Tror han menade att han skulle lämna ifrån sin lya tidigare och ville då ha min nuvarande tidigare.. Vet inte riktigt hur han tänkte där men vi får väl se..... allt hänger på fransmannen!!!
Eftersom studentbostäder som sagt suger så fortsatte jag mina eftersökningar efter denna mystiska snigelätande figur på egen hand.. hitta en fransk variant av eniro och sökte på han.. telefon nummret jag fått stämmer iaf.. men ingen lycka för det... Leta fram han på facebook också så nytt hopp att få tag på honom..  Jakten går vidare!!!!

Så. nu har jag spenderat nog med tid att gnälla över studenbostäder så nu slipper ni det tjatet!!!
Nytt ämne, ja tack!!!!!!!!!!



peace out!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0