Melodifestivalen, the end!!!

Melodifestivalen är över. Folket valde vinnaren vilket ifs är bra. Sen att valet landa på ju pop opera tanten är en annan fråga som jag helt ärligt inte bryr mig särskilt mkt om.. Det fanns ingen tydlig favorit som det funnits tidigare år.. Typ när Carola gorma på i en evighet eller Charlotte Perelli bad om en hjälte..
Festen är över och nu väntar bara ett evigt rullande av alla låtar på radio. Måns, EMD, Alcazar och Ugglan har man inte hört det sista av. Operan är väl dock inte låten som gör sig bäst på rix fm eller ett dansgolv..

Nä, screw melodifestivalen. I musikväg laddar jag hellre för 31 juli. Förra sommarens besök på Ullevi följs upp av en förmodligen lika minnesvärd upplevelse. U2 is the shit!!!!

Efter ha observerat melodifestivalen igår med ett gäng lätt hysteriska tjejer blev det ett besök på HG som sig bör. En kraftigt desarmerad styrka och energin var inte riktigt densamma som kvällen innan. Jag och Malin satt mest.. Satt o titta på fulla människor och snacka med bekantingar som hade vägarna förbi vårt bord. Carro kom och gick som vanligt och Malin samlade mynt för att skramla till en öl.. Någon timme senare och 7 kronor rikare stämpla vi in o vandra hem.

En underbar sovmorgon, lite litteratur läsning och nu samlar jag kraft med lite filmtittande. Snart dags för nya tag med o få ordning på lägenheten och skolarbetet!!!




peace out!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: malin

Att sitta är en bra grej! Särskilt kvällen efter en kväll som fredagskvällen. Öjöjöj. Jag känner mig så fattig!

2009-03-16 @ 22:01:50
URL: http://spindelut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0