Tim(HIF) vs. CSN(BP), 1-0!

Knappa in vuxen poäng idag. Stor shopping på maxi med medlemskort och självscanner. Små saker som gör handlandet lite roligare!!
Fick även ett slutgiltigt besked från csn idag. Har ju krånglat i massor med denna myndighet.. En kort resume:
Eftersom Skövde högskola rapporterade mitt betyg försent till csn hade jag inte rätt till pengar för januari månad. Efter lite bråk med csn blev jag hänvisad till skolan och att dom måste bevisa att jag klarade kursen under höstterminen även om betyget blev inrapporterat för sent. Fick kontakt med min kursansvariga i Skövde som fixa ett intyg som jag skicka till csn i fredags. Dom svarar att det tar 3 veckor att handlägga. Ifrågasatte denna arbetstid och idag fick jag så besked. Pengarna kommer imorrn!! Yes! Tim vs. CSN, 1-0!!

Så snart kommer nya pengar in på kontot. Så nu blir det mkt fickpengar till den kommande resan!!
"VA? Resan?"
Jodå, jag o Zara har svurit tillräckligt över vinterSverige och omvandlar ord till handling! 28 mars drar vi söderut mot Turkiet och spenderar en vecka på allinclusive med allt som behövs för en veckas softande. Ligger väl lite i lä i jämförelse med syrran och Henkes äventyr i sydamerika men man får ju börja nånstans...

Och som rubriken påtalar finns det liknelse med mitt csn bråk o HIFs premiär mot BP.
En kamp som tillsist gav utdelning. Mattias Lindström är underbar! Allt glömt o förlåtet! Kollektivet och (Björn framförallt) har till sin förskräckelse insett att allsvenskan är igång. Jag skrämde slag på Björn vid flertalet ggr under matchen som jag såg via dator o tv. Tillsist fick han nog och valde att lämna sin vanliga plats under tv bordet för en lugnare plats att sova på.
Hur som helst.. Premiären avklarad och 3 sköna, viktiga poäng inräknade och nu blickar vi framåt mot den publiklösa matchen mot Djurgården.

Slutligen kan jag komma  med en intressant teori ang samband mellan kvinnlig bilkörning och shopping kontra mäns bilkörning o shopping. En tanke jag utvecklade under senaste turen ner på stan med Zara då det shoppades loss på Gina, Indiska, Kicks och andra härliga butiker.
Tjejer anses av vissa vara sämre bilförare, detta kan bero på att de endast tittar precis framför bilen och därför inte planerar sin körning. Killar däremot blickar längre fram under bilkörning och planerar hur de ska agera i sin bilkörning. (Om detta stämmer rent generellt vet jag inte, men nu antar vi att det är såhär!)
En liknelse då med shopping. När tjejer handlar, framförallt kläder, måste de titta närgående på varje plagg, gärna känna på det, hålla upp det osv. De tittar alltså bara nån meter framför sig och måste gå igenom varje plagg i butiken på detta sätt. Ingen planering alltså!
Killar, går genom butiken och ser sig omkring. En snabb överblick över hela butiken och vid de fall ett plagg väcker intresse går man fram och tar en närmare titt. Planering!!
Finns det ett samband? Hmm........
Nåt att fundera på!!!

Nu blir det lite ladda batterierna inför kvällen HG-jobb. Stackars "gurra g med hatten på sne" åkte på magsjuka så nu får gyckelmeister rycka in! Vad gör man inte för konsten.. och utbytetsstudenter.....





peace out!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Björn

Grattis till vinsten mot csn !!!!!!

Intressant teori handling-bilkörning...kan se vissa samband jag med.

2010-03-16 @ 21:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0