Ge S egen majoritet o mp vinner valet 2046!!

Ny motivation har infunnit sig i att dra liv i den gamla bloggen igen efter att jag börjat läsa BVG och numera reflekterar en väldig massa över samhället som vi levet i. Den första kursen är just sociologi o såhär i valtider har jag fått en helt ny förståelse för saker o ting. Eller ja.. ny och ny.. jag har fått nya perpektiv att se på saker o kan se möjliga motiv till problem som finns i samhället.. Intressant som attan är det iaf!!

Min senaste reflektion, inte av den mest seriösa sorten ifs, dök upp under gårdags kvällen.
Teorin går ut på att jag genom att inte rösta på miljöpartiet faktiskt stödjer dem i ett längre perspektiv!
Miljöpartiet kör ju bekant på den klassiska miljöfrågan.. Miljön går åt helvete är deras motto och detta måste vi få ordning på genom att införa drastiska åtgärder om dom hade fått bestämma.

Nu kommer väl förmodligen inte miljöpartiet få egen majoritet i dagens val, men det kommer!!
Människor vill ha klara exempel ur deras liv, ozonlagret går åt helvete säger mp.
jaha.. säger svensson... jag tycker himlen ser ut som den brukar göra...
Svensson behöver klara exempel ur vardagen för att fångas av skrämselpropagandan. Se på sverigedemokraterna t.ex.. Imigrationspolitiken fungerar inte riktigt som den ska, en klick invandrare missköter sig vilket sd spelar högt på och vips så kan dom bli vågmästare om det vill sig illa. För att inget annat parti verkligen tar tag i frågan och kapar sd. Men det är en helt annan historia!!

Hur som helst! Om mp chillar lite.. Håller tillbaka lite och undviker att få för mkt röster kommer deras miljöpolitik aldrig gå igenom! Inte förrän svensson börjar se riktiga exempel i vardagen på att miljön faktiskt håller på att gå åt helvete! Vänta till polarisarna smälter a la Waterworld!! Sverige förvandlas till ett gigantiskt vattenland, då jävlar vaknar svensken! Miljöpartiet får egen majoritet! Inga problem!!

Så.. gillar du mp, undvik då att rösta på mp (dom får förstås hålla i en liten trogen klick så dom är med i riksdagen) men det räcker! Käka kött 8 dar i veckan, kör skrot volvon som drar 2 liter milen o ställ den på tomgång när du inte behöver den, skit i källsortering, riv det privata vindkraftsverket på gården och bygg ett kolkraftverk!
Och x-antal valår senare så har vi en grådask Maria Wetterstrand som statsminister!

Fan jag borde bli politiker!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0